جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

دزد حرفه‌ای نقشه‌های مختلفی برای سرقت از طلافروشی‌ها داشت. یک روز با جعبه شیرینی به مغازه مورد نظرش می‌رفت و دست به سرقت می‌زد و روز دیگر با مقداری طلاهای قلابی نقشه‌ سرقت را عملی می‌کرد.

متهم

اين مرد كه مهدي نام دارد پس از سرقت 30ميليون تومان طلا از يك طلافروشي تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

شاكي در تشريح نحوه سرقت گفت: مهدي طي چند روز، چندبار پشت سر هم به مغازه‌ام آمد و گفت كه مي‌خواهد يك سرويس طلا براي همسرش بخرد. او سرانجام يك سرويس انتخاب كرد و مدعي شد به‌زودي همراه همسرش براي خريد مي‌آيد. سرويسي كه او انتخاب كرده بود 30ميليون تومان ارزش داشت و سرانجام 13خرداد براي خريدن آن آمد.

اين مرد لباس‌هاي شيكي به تن داشت و اصلا به قيافه‌اش نمي‌خورد كه سارق باشد. آن روز يك كيف دستي و يك جعبه شيريني همراهش بود و وقتي سرويس طلا را گرفت مدعي شد كه همسرش داخل ماشين نشسته و به‌دليل ناتواني جسمي قادر به حركت نيست. بعد كيفش و جعبه شيريني را روي پيشخوان گذاشت و گفت كه داخل كيفش همه مداركش قرار دارد و از من خواست مراقبش باشم. بعد هم مدعي شد كه چند لحظه مي‌رود تا سرويس طلا را به همسرش نشان دهد و زود برمي‌گردد.

شاكي ادامه داد: چون از چند روز قبل به مغا‌زه‌ام مي‌آمد و كيفش را داخل مغازه گذاشته بود، اعتماد كردم و اجازه دادم سرويس طلا را با خود ببرد اما او رفت و ديگر برنگشت. وقتي كيف دستي‌اش را باز كردم جز تعدادي مقوا و كاغذ بي‌ارزش چيزي داخلش نبود و آنجا بود كه فهميدم در دام يك سارق حرفه‌اي گرفتار شده‌‌ام.

با شكايت اين مرد تحقيقات براي دستگيري سارق جوان شروع شد. مأموران با بررسي دوربين‌هاي مداربسته، تصاويري از خودروي متهم به‌دست آوردند و در نهايت موفق شدند با ردگيري خودرو، اين مرد را شناسايي كنند. سارق 40ساله 17آبان‌‌ماه درحالي‌كه در مخفيگاهش در خيابان شهيد عراقي حضور داشت در عملياتي ضربتي دستگير و در مخفيگاهش تعدادي سكه تقلبي كشف شد.

درحالي‌كه مرد سارق مدعي بود كه فريب يك كلاهبردار را خورده و اين سكه‌ها را به‌عنوان سكه‌هاي زيرخاكي از او خريداري كرده است، وي به اداره آگاهي منتقل شد و طولي نكشيد كه مالباختگان ديگري با مراجعه به پليس، از متهم شكايت كردند. يكي از آنها گفت: اين مرد مدتي قبل به مغازه طلافروشي‌ام آمد تا يك النگو به وزن 110گرم بخرد.

زماني كه او در حال نگاه كردن به النگو بود، من با ديگر مشتريانم صحبت مي‌كردم و در اين هنگام وي النگو را پس داد و از مغازه‌ خارج شد. ساعتي بعد متوجه شدم النگويي كه او به من پس داده بدلي بوده و وي با اين روش النگوي اصلي را سرقت كرده است.
در ادامه يكي ديگر از شاكيان نيز مدعي شد متهم با اين شگرد يك انگشتر ميليوني از او سرقت كرده است. به‌گفته سرهنگ افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهم را صادر كرده و مالباختگان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 314477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha