مجرم سابقه‌دار که از او به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مأمور قلابی‌های ایران یاد می‌شود، این بار پزشکان را هدف سرقت‌هایش قرار داد.

متهمان

 اين مرد و همدستانش با سفر به شهرهاي مختلف، پزشكان ثروتمند را شناسايي مي‌كردند و با معرفي خود به‌عنوان مامور، دست به سرقت‌هاي چندصد ميليون توماني از آنها مي‌زدند.سردسته اين باند كه مجيد نام دارد تا حالا بيشتر از 15بار به جرم سرقت به‌ويژه سرقت با معرفي خود به‌عنوان مأمور دستگير شده و به زندان افتاده است و آخرين بار، زماني كه در زندان به سر مي‌برد، مرخصي گرفت و توانست از اين طريق از زندان فرار كند.

او با دور هم جمع كردن 4نفر از دوستان قديمي‌اش، بار ديگر نقشه‌هاي سرقت را از سر گرفت و اين بار پزشكان را هدف قرار داد. يكي از طعمه‌هاي او كه پزشكي اهل شيراز است درباره نحوه سرقت‌هاي اين باند مي‌گويد: آبان امسال از مطبم به خانه برمي‌گشتم كه هنگام ورود به پاركينگ، 2مرد موتورسوار به طرفم آمدند. آنها خودشان را مأمور معرفي كردند و گفتند كه با استفاده از خودروي من از يك طلافروشي سرقت شده است. تعجب كرده بودم و گفتم كه احتمالا اشتباهي صورت گرفته است اما آنها كارت شناسايي نشان دادند و گفتند كه بايد خانه‌ام را بازرسي كنند تا مطمئن شوند. من هم كه تصور مي‌كردم آنها پليس هستند اجازه دادم وارد خانه‌ام شوند.

شاكي ادامه مي‌دهد: اين دو مرد فهرستي از طلا و جواهرات مسروقه به همراه داشتند. سپس از من خواستند كه همه طلا و جواهرات موجود در خانه را نشان‌شان دهم. حدود 600ميليون تومان طلا و جواهر در خانه بود كه همگي آنها را داخل كيسه‌اي ريختند و به من گفتند كه بايد با آنها به كلانتري بروم تا در آنجا طلاها را بررسي كنند و ببينند كه مسروقه هستند يا نه. پس از خروج اين دو نفر از خانه، من هم سوار ماشين شدم و به كلانتري رفتم. وقتي به آنجا رسيدم، اثري از آنها نبود. بعد از پرس و جو كردن متوجه شدم كه آنها اصلا مأمور نبودند و با اين شگرد طلاها و جواهراتمان را به سرقت برده‌اند.

  • سرقت در يزد

شاكي ديگري كه پزشكي اهل يزد است مي‌گويد: داخل پاركينگ بيمارستان، قصد سوار شدن به ماشينم را داشتم كه 2نفر نزد من آمدند و خودشان را مأمور معرفي كردند. آنها گفتند كه دستور توقيف ماشينم و دستگيري سرنشينان آن صادر شده است. زماني‌كه علت توقيف خودرو را جويا شدم، مدعي شدند كه از خودروي بنده در سرقت طلا و جواهرات استفاده شده. حسابي تعجب كرده بودم. از طرفي آنها طوري حرف مي‌زدند كه باورم شد مأمور پليس هستند. آنها سوار ماشينم شدند و همگي به طرف خانه‌ام به راه افتاديم. مي‌گفتند كه حكم بازرسي خانه‌ام را دارند و بايد طلا و جواهرات موجود در خانه‌ام را بررسي كنند. آنها پس از جمع‌آوري 320ميليون تومان طلا و جواهر، از خانه خارج شدند و از من خواستند كه پشت‌سرشان به كلانتري بروم اما وقتي به آنجا رسيدم، فهميدم كه فريب خورده‌ام.

  • دستگيري

سرقت‌هاي ميليوني مجيد و همدستانش ادامه داشت تا اينكه پليس آگاهي تهران در جريان اين سرقت‌ها قرار گرفت و با بررسي شگرد سرقت‌ها و جست‌وجو در بانك اطلاعاتي پليس به اين نتيجه رسيد كه مجرم سابقه‌دار، پشت‌پرده اين سرقت‌هاست. در ادامه تحقيقات مخفيگاه مجيد شناسايي شد و مأموران با زيرنظر گرفتن اين محل موفق شدند همدستان او را نيز يكي پس از ديگري شناسايي كنند. هر 5عضو اين باند در يك عمليات ضربتي دستگير شدند و پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت‌‌هاي سريالي اعتراف كردند.

به گفته سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، تا‌كنون 9مالباخته از شهرهاي يزد، شيراز، ملاير، گرمسار، اردبيل، اروميه، اهواز و بيرجند راهي اداره آگاهي شده‌ و دزدان را شناسايي كرده‌اند. به گفته وي، ارزش ريالي سرقت‌هاي مجيد و همدستانش تا‌كنون بيش از 3ميليارد تومان برآورد شده است و ديگر مالباختگان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي اعضاي اين باند به اداره پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 318622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha