کمتر از ۱۱ روز پس از سرقت مرگبار از طلافروشی نگار در مشهد که با قتل یکی از صاحبان مغازه توسط سارقان همراه بود، پرونده متهمان با صدور کیفرخواست برای شروع محاکمه به دادگاه کیفری یک استان فرستاده شد.

متهمان

اين سرقت خونين صبح چهارشنبه، 6آبان‌ماه رخ داد. آن روز 2پسر جوان درحالي‌كه ماسك بهداشتي به‌صورت زده بودند وارد طلافروشي نگار خيابان طلاب در مشهد شدند و وانمود كردند كه قصد خريد طلا دارند اما پس از لحظاتي با سلاح وينچستر و كلت كمري شروع به تهديد يكي از صاحبان طلافروشي به نام مجيد كردند. دزدان قصد سرقت طلا داشتند كه مرد طلافروش مانع آنها شد و در اين هنگام يكي از سارقان با چاقويي كه همراه داشت 2ضربه به بدن او وارد كرد و وي را به قتل رساند.

سارقان سپس بيش از 2كيلو طلا دزديدند و فرار كردند. به‌دنبال اين سرقت تحقيقات پليس زيرنظر قاضي سيدجواد حسيني، بازپرس ويژه قتل مشهد آغاز شد و كارآگاهان با بررسي دوربين‌هاي مداربسته به سرنخ‌هايي از دزدان دست يافتند و در كمتر از 48ساعت آنها را به نام‌هاي حامد و عليرضا دستگير كردند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت و قتل مرد طلافروش اعتراف كردند و در اين ميان مشخص شد كه عامل اصلي جنايت حامد بوده است. پس از اين حادثه كه باعث جريحه‌دار شدن احساسات عمومي مردم در مشهد شده بود، رسيدگي ويژه قضايي به پرونده شروع شد. قاضي حسيني در اين خصوص گفت: با توجه به حساسيت پرونده، تحقيقات خارج از نوبت انجام شد و در نهايت با گذشت كمتر از 11روز از حادثه، كيفرخواست متهمان صادر شد.

وي با اشاره به كم‌سابقه‌ بودن سرعت زياد رسيدگي به پرونده ادامه داد: در اين پرونده همه حق و حقوق متهمان درنظر گرفته شد. حتي يكي از آنها وكيل گرفته بود و پزشكي قانوني نيز صحت سلامت روحي و رواني آنها را تأييد كرد و تمامي مراحل با سرعت بالا انجام شد تا به قولي كه به مردم درباره رسيدگي سريع به اين پرونده داده بوديم عمل شود. قاضي حسيني، اتهام متهمان را مشاركت در سرقت مسلحانه و مقرون به آزار، مشاركت در مخدوش كردن پلاك خودرو و حمل و نگهداري اسلحه عنوان كرد و گفت: در اين ميان حامد به جرم قتل مرد طلافروش متهم به قتل عمد و همدستش نيز متهم به معاونت در قتل شد و پس از صدور قرار مجرميت، كيفرخواست آنها نيز صادر و پرونده به دادگاه كيفري يك استان فرستاده شــد تا متهمان هرچه زودتر پاي ميز محاكمه قرار بگيرند. به‌گفته وي، در كيفرخواست صادره، دادستان پيشنهاد كرده كه حكم قصاص قاتل در ملأ عام و در محل حادثه اجرا شود.

کد خبر 313122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha