همشهری آنلاین: آیت‌الله سید محمدسعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، سازمان ملل متحد را مسئول حمایت از جان پیروان اهل بیت در شهرهای شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در سوریه دانست.

به گزارش ایکنا، دفتر آیت‌الله سید محمدسعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «آیت‌الله سید محمدسعید حکیم در گفت‎وگوی تلفنی با یان کوبیش، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، با انتقاد از کمرنگ شدن نقش سازمان ملل در حمایت از شیعیان سوریه، از وضعیت و شرایط سخت انسانی که شهروندان دو شهر "فوعه" و "کفریا" در آن به ‌سر می‌برند، ابراز نگرانی کرد».

این مرجع دینی شیعیان همچنین از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد خواست که شرایط سخت و اسفبار موجود در کشورهای منطقه را به گوش دبیرکل این سازمان و نهادهای وابسته به آن برساند.

آیت‌الله سید محمدسعید حکیم تأکید کرد که نسل‌کشی که جریان‌های تروریستی در حق پیروان اهل بیت (ع) مرتکب می‌شوند، باید مورد توجه سازمان ملل واقع شود.

چندین ماه است که دو شهر شیعه‌نشین فوعه و کفریا در سوریه به دست گروه تکفیری جبهه النصره محاصره شده است. این محاصره پس از آن شروع شد که گروه‌های تکفیری توانستند شهر ادلب را اشغال کنند و تنها راه مواصلاتی این دو شهر شیعه‌نشین با خارج را قطع کنند.

کد خبر 308157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha