چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد: پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل باید متحد شوند و در پی فرصتی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه باشند.

چین خواستار حل بحران سوریه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شین‌هوا ؛ وانگ یی این سخنان را در شرایطی بیان کرد که وزرای امور خارجه چین، انگلیس، فرانسه، روسیه، آمریکا و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به منظور بحث درباره بحران سوریه و همچنین اوضاع یمن و سودان جنوبی، در مقر سازمان ملل دیدار کردند.

وزیر امور خارجه چین گفت : پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل باید متحد شوند و به دنبال فرصتی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه باشند زیرا طرفین بیش از پیش برای انجام این کار از خود تمایل نشان می دهند.

وی اعلام کرد: برگزاری سومین کنفرانس ژنو در زمانی مناسب باید بررسی و شرایط منجر به برگزاری چنین نشستی باید فعالانه ایجاد شود.

وانگ افزود: پیشرفت درباره راه حل سیاسی به همکاری بیشتر در تلاش های همه طرفین برای مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: گفتگوی بین طرفین سوری و به ویژه تلاش های میانجیگرانه استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل باید مورد حمایت قرار گیرد تا طرفین سوری به اتفاق نظر دست یابند.

وانگ خاطر نشان کرد: چین کمک بشردوستانه فوری در اختیار مردم سوریه از جمله آنهایی که به دیگر کشورها می گریزند ، قرار داده است و به چنین کمک هایی ادامه خواهد داد.

کد خبر 309010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha