چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

بارسلونا در یکی از جذاب‌ترین سوپرجام‌های اروپا در سال‌های اخیر، به سختی از سویای سختکوش عبور کرد تا در دیداری که احتمالا بازی خداحافظی پدرو خواهد بود، نخستین جام فصل را بالای سر ببرد.

فوتبال

در تفليس، هيچ‌كس فكرش را نمي‌كرد كه آبي‌اناري‌ها بعد از اينكه 4بر يك جلو افتادند، مشكلي براي بالابردن جام بالاي سر داشته باشند اما سويا بازي را در وقت قانوني مساوي كرد تا اين پدرو باشد كه در دقيقه 115وقت اضافي، آبي‌اناري‌ها را به گل پنجم و آخر اين بازي برساند. بارسا كه از سال 2011سوپرجام اروپا را بالاي سرنبرده بود، حالا با اين قهرماني به ركورد ميلان رسيده كه قبلا 5بار برنده سوپرجام اروپا شده است.

اين بازي با غافلگيري سويا شروع شد و آنها خيلي زود در دقيقه3 جلو افتادند اما 2ضربه ايستگاهي استادانه از ليونل مسي، قهرمان ليگ قهرمانان اروپا را به بازي برگرداند. 2گل ديگر از رافينيا و لوئيس سوارز تا دقيقه 52، هواداران بارسا را به يك برد آسان اميدوار كرد اما سويا قهرمان ليگ اروپا با گلي كه خوزه آنتونيو ريس در دقيقه 57به ثمر رساند، بازگشت شكوهمندانه‌اي به بازي داشت و گل‌هاي كوين گاميرو و كونوپليانكا در دقايق 72و 81، پاداش مناسبي براي سختكوشي و جسارت بي‌نظير آنها بود.

اميدهاي آنها براي خلق يك شگفتي بزرگ را البته پدرو در وقت‌هاي اضافي بازي ناكام گذاشت. وقتي كه داور اسكاتلندي بازي سوت پايان را به صدا درآورد، ‌خوشحالي شديد لوئيز انريكه سرمربي و بازيكنان به خوبي نشان مي‌داد كه سويا چه شب سختي را براي قهرمان فوتبال اسپانيا رقم زده است.

با اين جام، انريكه و شاگردانش توانستند چهارمين جام را در يك سال تقويمي بالاي سر ببرند. قهرمان سه‌گانه اروپا و اسپانيا در فصل گذشته، همچنان اين فرصت را دارد تا در اين سال، 2جام ديگر را ببرد تا به ركورد 6جام از 6جام موجود كه قبلا پپ گوارديولا در سال 2009در نيوكمپ به نام خودش ثبت كرده برسند. آنها طي يك هفته آينده بايد براي سوپر جام اسپانيا در 2بازي رفت و برگشت با آتلتيك بيلبائو بازي كنند.

آبي‌اناري‌ها به‌عنوان قهرمان اروپا، همچنين اين شانس را دارند كه در جام جهاني باشگاه‌ها كه در ‌ماه دسامبر در ژاپن برگزار مي‌شود يك جام ديگر بالاي سر ببرند. براي گرفتن اين دو جام اما بايد تا مي‌توانند گل بزنند چون خط دفاعي متزلزل و نامطمئن آنها چيزي نيست كه بتوانند با پشتوانه آن به جام فكر كنند. در همين بازي با سويا، وقتي كه آنها 4بر يك جلو بودند كسي فكرش را نمي‌كرد كه بازي مساوي شود اما تا زماني كه خط دفاعي آبي‌اناري‌ها اينطور نامطمئن و شكننده باشد، ‌هر چيزي به‌نظر ممكن مي‌رسد.

شكنندگي نااميدكننده آنها در گرجستان، بيش از هر كس ديگري هواداران رئال مادريد را در خانه اميدوار كرده است. رئالي‌ها بعد از يك فصل نااميدكننده و ماندن پشت خط بارسلونا، حالا با رافائل بنيتس به روزهاي خوب فكر مي‌كنند در حالتي خوشبينانه، خط دفاعي بارسلونا نويد روزهاي خوب براي آنهاست.

آبي‌اناري‌ها البته مي‌توانند با يك تاكتيك - كه استاد مسلم آن هستند- ناكامي در خط دفاع را جبران كنند و آن گل زدن است. خط حمله آتشين آنها فصل گذشته 110گل زد و در همين بازي هم گلزن‌‌هاي آنها به‌خصوص مسي بود كه به دادشان رسيد. مسي با 2ضربه ايستگاهي فرازميني نقشي تعيين‌كننده در اين قهرماني داشت هرچند بعد از بازي فروتنانه گفته است كه در هر دو گل خوش‌شانس بوده است؛ «فقط مي‌توانم بگويم خوش‌شانس بوده‌ام كه اين گل‌ها را زده‌ام. بيشتر از هر چيزي خوشحالم كه تيم برده است.» مسي با زدن اين دو گل، به ركورد 80گل كريستيانو رونالدو ستاره رئال مادريد در تمامي رقابت‌هاي باشگاهي يوفا رسيد. او همچنين براي نخستين بار در زندگي حرفه‌اي سراسر افتخار خود موفق شد در يك بازي 2گل از روي ضربه ايستگاهي بزند.

  • بازي خداحافظي پدرو؟

درخشش مسي در اين بازي البته خيلي زود زير سايه صحبت‌هاي پدرو درباره آينده و شرايطش در بارسلونا قرار گرفت. پيش از اين بازي روبرت فرناندز، منشي مديريت فني باشگاه اعلام كرد كه پدرو از او خواسته تا از باشگاه برود با اين حال خود پدرو بعد از بازي گفت كه شرايطش در باشگاه خيلي سخت و عصباني‌كننده است اما صحبت‌هاي فرناندز را تأييد نكرد. فرناندز پيش از بازي گفته بود: «پدرو به من گفته است كه مي‌خواهد برود.» پدرو اما بعد از بازي شرايطش را اينطور شرح داد:

«من چيزهايي كه روبرت گفته است را نگفته‌ام، ‌يا دست‌كم اينطور نگفته‌ام.» او همچنين در صحبت‌هاي تندي گفت كه از اينكه در باشگاه بازي نمي‌كند، بسيار عصباني است؛«مربي تصميم گرفته كه روي من حساب باز نكند.واقعا نمي‌دانم كه مي‌توانم اينجا به‌كار ادامه بدهم يا نه. من امروز اينجا هستم. اما اگر بروم، با سري بلند خواهم رفت، چون همه تلاشم را اينجا كرده‌ام. اگر بروم نه براي پول كه براي بازي كردن خواهد بود.»

کد خبر 303774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha