چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

جواد نصرتی: آتلتیک بیلبائو ماموریت بزرگ خود برابر بارسلونا را با موفقیت به پایان رساند و با تساوی یک - یک در بازی برگشت سوپرجام اسپانیا، بعد از ۳ دهه سرانجام یک جام بالای سر برد.

آتلتیک، جام را در نیوکمپ ربود

بيلبائو در بازي رفت در سن‌مامس موفق شده بود در كمال شگفتي قهرمان سه‌گانه فصل گذشته اروپا و اسپانيا را 4 بر صفر ببرد و در بازي برگشت، با وجود اميدواري آبي‌اناري‌ها به جبران نتيجه رفت، فاصله زيادي با بردن سوپرجام نداشت. همانطور كه انتظار مي‌رفت آنها موفق شدند در پايان 90دقيقه دوم،‌ به نتيجه كافي براي عبور از سد بارسلونا برسند. آتلتيك بيلبائو آخرين بار در سال 1984جام سنتي ابتداي فصل اسپانيا را برده بود و حالا ربودن سوپرجام از دستان بارسلونا كه يكي از آماده‌ترين تيم‌هاي فصل پيش اروپا بوده، يك افتخار بزرگ براي آنها به شمار مي‌رود.

  • تعريف انريكه

موفقيت بيلبائو حتي با تمجيد لوئيز انريكه، سرمربي آبي‌اناري‌ها همراه بود و او از شايستگي آنها براي بردن اين جام صحبت كرد؛ «تبريك به آتلتيك، آنها واقعا شايسته سوپرجام بودند. من چند‌ماه پيش به آنها گفته بودم كه لياقت يك جام را دارند و حالا به آنها تبريك مي‌گويم. ما در اين بازي كاري را كه مي‌خواستيم انجام داديم و در آنها ترديد ايجاد كرديم با اين حال خوش‌شانس نبوديم، براي نمونه جرارد پيكه توپ را به ديرك دروازه زد. با اين حال مي‌توانم بگويم كه در سطح خوبي قرار داشتيم. از نظر من بازي وقتي كه پيكه اخراج شد، تمام شد.»

در نيوكمپ، اين ليونل مسي بود كه در انتهاي نيمه اول، بعد از چند موج حمله پرفشار بارسلونا آبي‌اناري‌ها را به گل رساند. با اين حال اخراج جرارد پيكه، مدافع مياني آبي‌اناري‌ها در ابتداي نيمه دوم، عملا اميدهاي آنها را از بين برد. او بعد از توهين به كمك‌داور اخراج شد، هرچند بلافاصله بعد از اخراج او بارسلونا فرصت خوبي داشت كه برتري‌اش را دوبرابر كند با اين حال در ادامه دفاع بارسلونا دوباره نشانه‌هاي نگران‌كننده‌اي از خود بروز داد تا اينكه 16دقيقه مانده به پايان بازي، آريتس آدوريز كه در بازي رفت براي بيلبائو هت‌تريك كرده بود، آخرين گل بازي را به نام تيم مهمان ثبت كرد.

بعد از اين گل، اخراج ديرهنگام كيكه سولا هم نتوانست به آبي‌اناري‌ها كمك كند تا ورق را برگردانند و آنها با از دست دادن سوپرجام، فرصت رسيدن به تمامي جام‌هاي ممكن در يك سال را هم از دست دادند.

بعد از قهرماني سه‌گانه در فصل گذشته و بردن سوپرجام اروپا در هفته گذشته، آبي‌اناري‌ها اميدوار بودند كه سوپرجام اسپانيا و همينطور جام جهاني باشگاه‌ها را هم كه چند‌ماه ديگر برگزار مي‌شود به دست آورند تا هر 6 جام ممكن را در يك سال تقويمي ببرند كه ناكامي آنها برابر آتلتيك بيلبائو، آنها را از رسيدن به اين دستاورد بزرگ محروم كرد. آبي‌اناري در سال 2009 با پپ گوارديولا موفق شده بودند به اين موفقيت دست پيدا كنند.

 

  • والورده: قهرماني تقديم به هواداران

ارنستو والورده، سرمربي آتلتيك بعد از بازي اعتراف كرد كه تيمش از يك بازي سخت جان سالم به در برده است؛ «نيمه اول خيلي سخت بود چون بارسلونا به‌شدت پرس مي‌كرد. گل آنها اما در شرايطي به‌دست آمد كه اصلا خوب بازي نمي‌كردند. از بيرون حتما اينطور به‌نظر رسيده كه ما به‌شدت در اين بازي تحت فشار بوديم و بايد بگويم كه همينطور بوده است. مخصوصا وقتي كه گل زدند، فشار زيادي به ما وارد شد. با اين حال ما از ابتداي نيمه دوم خوب بازي كرديم و به چيزي كه برايش برنامه‌ريزي كرده بوديم، رسيديم.»

او همچنين بعد از بازي گفت كه اين قهرماني را به هواداران آتلتيك تقديم مي‌كند؛ «ما سرانجام به يك قهرماني رسيديم و اين چيزي است كه هواداران واقعا مستحق آن هستند. مهم‌ترين بخش تيم من اتحاد بازيكنان است. آنها هرگز كسي را نااميد نمي‌كنند. ما شايد گاهي خوب باشيم يا بد اما در آتلتيك بيلبائو، همه مي‌دانيم كه هميشه با هم به جلو حركت خواهيم كرد.»

کد خبر 304384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha