سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

جواد نصرتی: زندگی بدون لیونل مسی خیلی زود برای بارسلونا شروع شد و آنها به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، باید در دومین بازی خود در خانه با بایرلورکوزن بازی کنند.

آزمون سخت بارسلونا در غیاب لیونل مسی

 مسي ستاره آرژانتيني ابتداي هفته در دقيقه 3پيروزي تيمش برابر لاس‌پالماس مصدوم شد و بعد از بازي مشخص شد كه به‌خاطر پارگي رباط زانويش، 2‌ماه نمي‌تواند بازي كند. حالا آبي‌اناري‌ها در غياب او بايد براي كسب نخستين پيروزي خود در اين فصل ليگ قهرمانان، برابر بايرلوركوزن به ميدان بروند. آبي‌اناري‌ها در نخستين بازي در خانه رم مساوي كردند و 2امتياز از دست دادند. رقيب آلماني آنها اما توانست باته‌بوريسف را شكست بدهد. همين شرايط باعث شده است كه آبي‌اناري‌ها در بازي امشب به چيزي به‌جز گرفتن 3امتياز بازي فكر نكنند چون لغزش در اين بازي مي‌تواند در ادامه كار آنها را براي صعود سخت كند. آنها در نبود ليونل مسي قطعا كار سختي خواهند داشت اما مارك بارترا مدافع جوان تيم اميدوار است كه بدون مسي هم ورق به نفع تيمش بچرخد: «مسي بهترين بازيكن ماست و مي‌تواند براي هر تيمي مشكل‌ساز باشد. غيبت او ضربه سنگيني براي ما خواهد بود اما ما بايد بتوانيم قوي‌تر باشيم تا جاي او را پر كنيم.» آبي‌اناري‌ها قبل از بازي با لاس‌پالماس در ليگ 4گل از سلتاويگو خوردند و همين شكننده بودن اين تيم را ثابت كرد و حالا بدون مسي، شايد ضربه زدن به چنين تيمي كار خيلي سختي نباشد.

با اين حال لارس بندر هافبك لوركوزن درباره قدرت بارسلونا هشدار داده و البته خوش‌بينانه درباره اين بازي صحبت كرده است: « بارسلونا بازيكنان سطح بالاي زيادي دارد. هر بازيكني آرزو دارد كه در چنين ديداري حاضر باشد. هرچند ما مي‌دانيم كه رقيب‌مان خيلي قوي است اما مي‌توانيم با چسبيدن به برنامه بازي خود، به گرفتن نتيجه اميدوار باشيم.» ديگر بازي گروه E را رم و باته بوريسوف برگزار مي‌كنند.

در گروه F آرسنال بعد از شكست غيرمنتظره در هفته اول برابر ديناموزاگرب، در لندن ميزبان المپياكوس يونان است. شاگردان آرسن ونگر به خوبي مي‌دانند در گروهي كه بايرن مونيخ قرار دارد، تيم‌هاي ديگر بيشتر بايد بر سر صعود به‌عنوان تيم دوم بجنگند و همين موضوع 3امتياز بازي امشب را براي توپچي‌ها حياتي كرده است. بايرن مونيخ كه از همين حالا يكي از مدعيان قهرماني اين دوره از رقابت‌هاست در مونيخ ميزبان دينامو زاگرب ديگر تيم 3امتيازي اين گروه است. چلسي صدرنشين 3امتيازي گروه G هم امشب اين فرصت را دارد كه با پيروزي در خانه پورتو، دست‌كم براي چند شب ناكامي فاجعه‌بار داخلي را به‌دست فراموشي بسپارد. آبي‌ها كه مدافع عنوان قهرماني در انگليس هستند، در ليگ از 7بازي تنها 8امتياز كسب كرده‌اند اما در ليگ قهرمانان توانستند با پيروزي سنگين برابر نماينده رژيم صهيونيستي، كمي از دردهاي ناكامي داخلي بكاهند. بازي امشب، بازگشت خاطره‌انگيزي هم براي ژوزه مورينيو خواهد بود. سرمربي پرتغالي زندگي پرآوازه حرفه‌اي‌اش در اروپا را با رساندن پورتو به قهرماني در همين رقابت‌ها شروع كرد. اين بازي همچنين تقابل دوباره او با ايكر كاسياس كاپيتان رئال‌مادريد تيم سابقش خواهد بود.

2نفر در رئال رابطه دوستانه‌اي نداشتند و سرمربي پرتغالي با نيمكت‌نشين كردن كاسياس، راه را براي جدايي او و انتقالش به پورتو هموار كرد. دروازه‌بان اسپانيايي در اين بازي، از ركورد 151بازي در ليگ قهرمانان عبور خواهد كرد و بيشترين بازي را به نام خود ثبت خواهد كرد. اين ركورد حالا به‌صورت مشترك در اختيار او و ژاوي كاپيتان بارسلونا و هم‌تيمي سابقش در تيم ملي اسپانيا قرار دارد. دينامو كيف كه در بازي اول خود با پورتو مساوي كرد، در ديگر بازي اين گروه به ديدار نماينده رژيم صهيونيستي مي‌رود.

  • زنيت اميدوار به دومين پيروزي

در گروه H زنيت سنت‌پترزبورگ براي كسب دومين پيروزي متوالي خود در خانه برابر خنت بلژيك به ميدان خواهد رفت. آنها در بازي اول در اسپانيا 3بر 2والنسيا را شكست دادند. خنت هم در نخستين بازي خود، در خانه با ليون يك - يك مساوي كرده است.

کد خبر 308812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha