همشهری آنلاین: وزیر بازرگانی گفت در شرایط سنتی نمی‌توان پاسخگوی نیازها و انتظارات جامعه از بازرگانی کشور بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، سید مسعود میرکاظمی افزود:در بخش بازرگانی داخلی، باید تحولات مربوط به تنظیم بازار‏، توسعه کسب و کار، بازنگری در تأمین کالاهای یارانه‌ای و نیازهای ضروری کشور ساماندهی شود و در بخش بازرگانی خارجی نیز افزایش سهم ایران در تجارت جهانی، رفاه نسبی و افزایش اشتغال با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی از مواردی است که وزارت بازرگانی می‌بایست با نگاهی ضروری به آن‌ها بپردازد.

وی که در اولین روز برگزاری دوره آموزش کارکنان وزارت بازرگانی سخن می‌گفت تصریح کرد: مدیران تصمیم‌گیرنده در بخش بازرگانی کشور باید ضمن شناسایی نیازها، برای کارکنان دوره‌های آموزشی و افزایش مهارت‌های متناسب با آن برگزار نمایند.

میرکاظمی آموزش را بهترین و بزرگترین سرمایه‌گذاری در حوزه بازرگانی کشور عنوان کرد و افزود: اگر این‌گونه سرمایه‌گذاری همه‌گیر و مبتنی بر نیازهای تحولی سازمان باشد، تنها شکل سرمایه‌گذاری خواهد بود است که بازدهی خود را با سرعت زیاد، نشان خواهد داد.

وی با اشاره به این نکته که لازم است چگونگی ارتقا کیفیت کار از سوی مدیران و مسوولان دستگاه‌ها در اداره سازمان، در نظر گرفته شود، بر انعطاف‌پذیری و پاسخگویی موثر و سریع از سوی دستگاه‌هایی که نقش سیاست‌گذاری دارند، تاکید کرد.

وزیر بازرگانی گفت: سازمانی می‌تواند موفق، پاسخگو و کیفی عمل کند که همه ارکان و اجزای آن با سرعت هماهنگ و به صورت کیفی عمل کرده و با همیاری مدیران، خواسته‌های کلان را محقق نمایند.

میرکاظمی با تصریح این نکته که ایجاد تحول در یک مجموعه فقط در سایه تغییر و تحول در رفتارهای گروهی، فردی و ذهنی میسر است، گفت: توجه به قدرت مهارت‌یابی و تحول در سازمان بسیار مهم است و نمی‌توان مأموریت‌های محول شده امروزی را با رویکرد سنتی و دیروزی به مرحله اجرا در آورد.

وی بر بازنگری فعالیت‌ها و شکل‌گیری خلاقیت در سازمان ـ از طریق آموزش ـ تاکید کرد و آن را در گرو نهادینه شدن این امر در تک تک افراد سازمان دانست.

وزیر بازرگانی در ادامه سخنان خود آموزش و ارتقای مهارت‌های کارکنان را در سطح کشور برای برآورده شدن توقعاتی که از بازرگانی کشور هست، الزامی خواند و اظهار امیدواری کرد که: وزارت بازرگانی در آینده نزدیک و با آموزش کارکنان، با قدرت بیشتری ساماندهی جدید و حل و رفع مشکلات جامعه را به عهده گیرد.

کد خبر 29233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز