گروه اقتصادی: قیمت لبنیات کاهش یافته، جلوگیری از افت کمی‌و کیفی نان منوط به تصمیم‌گیری شورای اقتصاد بوده و ساماندهی بازار گوشی تلفن همراه در انتظار تصمیم‌گیری دولت است.

سید مسعود میرکاظمی‌ در زمینه تداوم نابسامانی در عرضه فرآورده‌های لبنی  گفت:  بیش از 50 درصد از سهم بازار لبنیات در اختیار 2 شرکت دولتی پاک و پگاه است و تاثیر صادرات و واردات در لبنیات نیز بسیار ضعیف بوده و از شکل‌گیری رقابت جلوگیری می‌کند، از آنجا که پیش از این شرکت‌های مذکور افزایش قیمت نداشته‌اند معتقدم با افزایش 10 درصدی قیمت تولیدات این دو شرکت و افزایش تولید، قیمت لبنیات نیز کاهش خواهد یافت.

وزیر بازرگانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در زمینه افت کمی‌و کیفی نان گفت: شیوه ساماندهی کمی‌و کیفی نان در گرو تعیین نحوه حمایت از تولید این محصول در شورای اقتصاد است.

وزیر بازرگانی در مورد بازار سیمان افزود: این وزارتخانه با شرایط ویژه موافق آزاد سازی نرخ سیمان و خروج آن از سبد حمایتی دولت است، در حال حاضر عرضه و تقاضا در سیمان با هم متناسب نبوده و فعلا نمی توان در خصوص خروج آن از سبد حمایتی اقدامی انجام داد.

وزیر بازرگانی با بیان این که تصمیم‌گیری در مورد تعرفه واردات در خصوص تعرفه گوشی تلفن همراه در کمیسیون ماده یک به جمع‌بندی نرسیده و موضوع در دولت مطرح خواهد شد، گفت: در این زمینه باید رئیس جمهور ی تصمیم گیری کند و این تصمیم گیری منوط به ارائه گزارش وضعیت تولید و پیشرفت پروژه‌ها توسط وزارت صنایع و معادن است.

کد خبر 29334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز