لیلا خاکسار: چهاردهمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات امسال برای نخستین بار به صورت مستقل از 16 الی 22 آبان ماه سال جاری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

علیرضا ملکیان، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه مطبوعات هر سال همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شد اما امسال به دلیل مشکلاتی که بابت محل این نمایشگاه وجود داشت این اتفاق نیفتاد.

وی همچنین افزود: فرصتی که امسال برای برگزاری مستقل نمایشگاه مطبوعات بوجود آمده می‌تواند بیانگر جایگاه و اهمیت رسانه در جامعه و افکار عمومی باشد.

وی گفت: در این جشنواره خبرنگاران، گزارشگران و یادداشت نویسان محک می‌خورند و با فرستادن آثار برگزیده به جشنواره  آثارشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و جشنواره محلی است برای ارتقای جایگاه خبرنگاران و گزارشگران و آنان فرصت خواهند داشت تا با دیدگاه‌های اقشار مختلف آشنا شوند.

ملکیان همچنین گفت: این نمایشگاه با برگزاری نشست‌های جانبی به مدیران مسئول و سردبیران، خبرنگاران و گزارشگران امکان می‌دهد دیدگاه‌های خود را انتقال دهند تا نگاه افکار عمومی به جایگاه رسانه محک زده شود به ویژه اینکه امسال نمایشگاه به صورت مستقل برگزار می‌شود و رسانه‌ها بیشتر خود را نشان خواهند داد.

ملکیان افزود: این جشنواره در 12رشته اصلی برگزار می‌شود که محورهای اصلی شامل: سرمقاله، مقاله، عکس، طرح و گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز، کودک و نوجوان، جدول و سرگرمی، و دو بخشی که امسال اضافه شده زن و خانواده و آثار نمایندگان خارجی خواهد بود.

ملکیان همچنین در ادامه به بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و افزود: این بخش نیز شامل 9 موضوع خواهد بود. اتحاد ملی و انسجام اسلامی، نظام اسلامی سیره امام و رهبر معظم انقلاب، منافع ملی و فناوری هسته‌ای، آفاق عدالت و مهرورزی،اصل44 قانون اساسی وسهام عدالت، حمایت از مقاومت مردم لبنان و فلسطین، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، سفرهای استانی و خدمات‌رسانی بی‌منت و فرهنگ نماز موضوعات بخش ویژه را تشکیل می‌دهند و آثار این بخش شامل مطالب منتشره از اول فروردین  1385 تا پایان شهریورماه 1386 است.

وی همچنین اضافه کرد: مطالب دیگر بخش‌های جشنواره از تاریخ اول فروردین تا پایان اسفند ماه سال 1385 است.

ملکیان تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته را این‌گونه بیان کرد:  امسال علاوه بر بخش‌های ویژه از 24 کشور برای شرکت در این جشنواره و نمایشگاه دعوت شده است و رسانه‌های خارجی نیز شرکت خواهندداشت.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اعلام کرد: فراخوان داوطلبان شرکت در جشنواره بزودی از طریق رسانه‌ها و جراید منتشر خواهد شد.

کد خبر 27803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز