همشهری آنلاین: اخضر ابراهیمی نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور سوریه در جدیدترین افشاگری خود بعداز استعفای از این مسئولیت، گفت که « شورای امنیت مانع معرفی عامل حمله شیمیایی در منطقه خان العسل سوریه شد».

به گزارش ایرنا، اخضر ابراهیمی در گفت وگو با شبکه « فرانس 24» که در رسانه های روز چهارشنبه لبنانی بازتاب داشت، خاطرنشان کرد: شورای امنیت به فرستاده خود به سوریه برای تحقیق در باره استفاده از مواد شیمیایی گفته بود که نیازی نیست مشخص کند چه طرفی استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بعداز مدتی معلوم شد که مخالفان نظام سوریه از این مواد شیمیایی در خان العسل استفاده کرده اند.

ابراهیمی تصریح کرد: تاکید شورای امنیت بر ضروری نبودن معرفی عامل استفاده از مواد شیمیایی خود تاکیدی است براینکه مخالفان نظام سوریه از این مواد استفاده کرده اند.

وی در همین حال تاکید کرد که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نشده بلکه از مواد شیمیایی و آن هم توسط مخالفان نظام سوریه استفاده شده است.

به این بهانه و با فشارهای غربی و صهیونیستی بویژه آمریکا، زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه که جنبه بازدارندگی داشت به نفع رژیم صهیونیستی از بین برده شد.

اخضر ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که بزودی بحران سوریه پایان یابد هرچند اکنون نسبت به آن خوشبین نیست.

نماینده سابق سازمان ملل متحد درامور سوریه قبلا نیز در گفت وگو با روزنامه آلمانی « دیراشپیگل» با بیان اینکه اسراییل بیشترین منافع را از جنگ سوریه برده و ارزیابی بسیاری از کشورها در خصوص بحران سوریه اشتباه بوده است، تاکید کرده بود که « مخالفان نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند».

وی در گفت وگو با دیراشپیگل افزود: اکنون اسراییل بیشترین استفاده را از جنگ سوریه برده بویژه اینکه زرادخانه سوریه از سلاح شیمیایی خالی شده است.

نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه برخی سران کشورهای عربی از پیشنهاد حل سیاسی بحران سوریه خرسند نمی شدند، گفت که این سران هم اشتباه کردند و به همین دلیل بجای اینکه برای برقراری صلح تلاش کنند با حمایت از مخالفان به گسترش جنگ کمک کردند.

کد خبر 262326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha