همشهری آنلاین: تصویربردار شبکه خبری الاتجاه عراق در جشن‌های مردمی در دمشق به مناسبت پیروزی بشار اسد در انتخابات، جان خود را به دلیل شلیک گلوله‌های هوایی از دست داد.

به گزارش فارس، همزمان با اعلام خبر پیروزی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، جشن‌های مردمی در سراسر دمشق و چندین شهر سوریه آغاز شد.

ساعتی قبل از اعلام رسمی پیروزی بشار اسد، دفتر ریاست جمهوری سوریه در پیامی به نقل از بشار اسد اعلام کرد که شادی مردم باید برآمده از فرهنگ و تمدن این کشور باشد اما این هشدار آرام نتیجه نداد و سرانجام چند نفر به دلیل شلیک گلوله‌های هوایی کشته و زخمی شدند.

تا ساعت (23:20 به وقت محلی - 12:50 به وقت تهران) تصویربردار شبکه الاتجاه عراق جان خود را از دست داده است و خبرنگار خبرگزاری شینهوای چین زخمی شده است.

پیش از این فردی به نام محمد ریوف در دمشق جان خود را به همین دلیل از دست داد.

در منطقه «حی الورود» در دمشق نیز یک مرد پنجاه ساله به دلیل اصابت گلوله بی‌هدف در سینه‌اش جان خود را از دست داد.

همزمان اخبار دیگری که از خیابان «نسرین» در دمشق رسیده است، 3 نفر دیگر دچار جراحت شده‌اند.

چهارشنبه شب، محمد جهاد اللحام رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با کسب 10 میلیون و 319 هزار و 723 رأی و 88.7 درصد آرا پیروز انتخابات لقب گرفت.

حسان عبدالله النوری دومین کسی که در انتخابات ریاست جمهور نام‌نویسی کرد با کسب 500 هزار و 279 رأی 4.3 درصد آرا را کسب کرد و دوم شد.

ماهر الحجار کسی که پس از رأی دادن اعلام کرد که نام فرد پیروز مهم نیست، مهم این است که مردم سوریه پیروز انتخابات هستند، با کسب 372 هزار و 301 رأی 3.2 درصد آراء را به دست آورد و سوم شد.

کد خبر 261553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha