همشهری آنلاین: بنابر گزارش‌ها، در آستانه برگزاری راهپیمایی بزرگ مخالفان در بحرین رژیم آل خلیفه سرکوب شهروند خبرنگاران را تشدید کرده است.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین ۷ اگوست، یک هفته مانده به برگزاری تظاهرات مخالفان در ۱۴ اگوست، سالروز استقلال بحرین از انگلیس، حضور معترضان را در منامه، پایتخت این کشور، ممنوع کرد.

مخالفان رژیم آل خلیفه قصد دارند ۱۴ اگوست تظاهراتی گسترده برگزار کنند. رژیم منامه هشدار داده است که معترضان با اعمال قانون روبرو خواهند شد.

به گفته برخی منابع، رژیم بحرین رایانه‌ها، دوربین‌ها، تلفن‌ها و هر قطعه الکترونیکی را که کاربران اینترنتی از آن برای پوشش اخبار اعتراضات مردم بحرین برای مردم دنیا استفاده می‌کنند، توقیف کرده است.

ارین کیلبراید، فعال حقوق بشر امریکایی روز شنبه(۱۹ مرداد) به دلیل پست مطلبی که مقام‌های دولتی بحرین از آن به عنوان مقالات « رادیکال» در شبکه‌های اجتماعی نام می‌برند، اخراج شد.

وزارت ارتباطات بحرین اعلام کرد : « این زن امریکایی از توییتر و برخی از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار مقالاتی درباره بحرین استفاده می‌کرد که به نظر می‌رسید هدف آن‌ها تحریک مردم علیه دولت و اعضا خاندان سلطنتی بوده است.

قیام بحرین اواسط فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد.

این درحالی بود که رژیم بحرین فورا سرکوب شدید معترضان صلح طلب را آغاز کرد و از نیروهای کشورهای عربی تحت امر عربستان سعودی درخواست کمک کرد.

ده‌ها تن در جریان سرکوب اعتراضات در بحرین کشته و همچنین صدها نفر از جمله پزشکان و پرستاران توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

معترضان می‌گویند تا زمان محقق شدن مطالبات‌شان که برقراری دولتی دموکراتیک و منتخب است به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 226733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز