همشهری آنلاین: نیروهای رژیم بحرین برای متفرق کردن معترضان در دو روستا در این کشور حاشیه خلیج فارس از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

بحرین

به گزارش شبکه پرس تی وی، نیروهای امنیتی رژیم بحرین روز پنجشنبه (۶ تیر) به سوی گروهی از معترضان ضد رژیم گاز اشک‌آور سمی پرتاب و به بیش از ده‌ها خانه در روستای سیتره در جنوب منامه، پایتخت بحرین حمله کردند.

براساس گزارش‌ها دست کم ۳۰ معترض در این حادثه بازداشت شدند.

درگیری‌های مشابهی نیز میان معترضان و نیروهای رژیم بحرین در روستای «سار» در نزدیکی منامه رخ داد.

موج تازه ناآرامی‌ها در بحرین یک روز پس از مراسم خاکسپاری حسین عبدالله عبدالکریم، فعال ضد رژیم صورت گرفت که جان خود را در انفجاری در نزدیکی خانه‌اش در «سار» از دست داد. خانواده وی گفتند که رژیم آل خلیفه مسئول مرگ وی است.

فعالان می‌گویند که این فعال ۳۵ ساله چندین بار به خاطر شرکت در تظاهرات ضد رژیم بازداشت شده بوده است.

قیام مردم بحرین از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی و با الهام گرفتن از قیام مردمی در منطقه که به سقوط رژیم‌های دیکتاتوری تونس و مصر منجر شد، آغاز شده است.

رژیم بحرین از همان ابتدا به سرکوب تظاهرات مردمی پرداخت و به همین منظور نیز از کشورهای همسایه خود خواست تا نیروهایی را به سرکردگی نیروهای رژیم سعودی برای کمک به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم به این کشور اعزام کنند.

در جریان سرکوب قیام مردمی بحرین به دست نیروهای رژیم منامه و نیروهای تحت رهبری عربستان سعودی، تا کنون ده‌ها تن از مردم این کشور کشته شده و صدها تن از آنان نیز به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

پزشکان و پرستاران بحرینی نیز از جانب نیروهای امنیتی رژیم منامه به اتهام مداوای انقلابیون مجروح، دستگیر شده‌اند.

بر اساس گزارشی که از جانب کمیته مستقل تحقیق بحرین در نوامبر ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، رژیم آل‌‏خلیفه به اعمال خشونت بیش از حد در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در این کشور متهم شده است.

این گزارش همچنین رژیم منامه را به شکنجه فعالان سیاسی، سیاسیون و تظاهرکنندگان انقلابی این کشور متهم کرده است.

مردم بحرین اعلام کرده‌اند که تا زمان دستیابی به خواسته‌های خود به تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه رژیم آل‌خلیفه ادامه خواهند داد.

مردم بحرین خواهان تشکیل یک دولت منتخب مردمی در این کشور هستند.

کد خبر 220662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز