همشهری آنلاین: مسابقات کاپ جهانی کشتی‌های سنتی جهان در ترکیهبا نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

تیم ملی کشتی پهلوانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی کشور، پس از گذشت دو روز از مسابقات کاپ جهانی کشتی‌های سنتی (ترکیه - 2013)، ترکیه میزبان مسابقات با 48 امتیاز مقام اول، ایران با 37 امتیاز مقام دوم و روسیه با 27 امتیاز مقام سوم این پیکارها را از آن خود کردند.

در وزن 60 کیلوگرم (سجاد صالح‌پور/ اصفهان) ضمن رقابت با کشتی‌گیرانی از کشورهای ترکمنستان، گرجستان و ترکیه در فینال نیز با غلبه بر کشتی گیری از ترکیه به مقام اول دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم (ابراهیم ولیان/ خراسان شمالی) همچون سجاد صالح‌پور با غلبه بر کشتی‌گیران ترکمنستان، قرقیزستان و ترکیه به مدال طلای وزن خود نائل آمد و با نظر کمیته فنی مسابقات به عنوان بهترین، فنی‌ترین و ستاره مسابقات که از تبحر خاصی برخوردار بود معرفی شد.

در وزن 80 کیلوگرم (پیمان محمدی/کردستان) در دور اول کشتی‌گیری از روسیه را مغلوب نمود و در دور دوم مسابقات به کشتی‌گیری از ترکیه باخت و در دور سوم با برد کشتی‌گیری از ترکیه راهی مرحله رده‌بندی شد و در آن مرحله با برد کشتی‌گیری از ترکیه به مقام سوم وزن خود دست یافت.

در وزن 90 کیلوگرم (اسماعیل نجابیان/ خراسان رضوی) متاسفانه از دست یافتن به مقام قهرمانی جا ماند.

در 90+ کیلوگرم (پهلوان جابر صادق‌زاده / مازندران) ضمن نمایش توانایی خود مقابل کشتی‌گیران روسیه و ترکیه در دور اول و دوم قدرتمند ظاهر شد، اما در دور سوم کشتی را به حریف ترکیه‌ای واگذار نمود و در دور چهارم و فینال مسابقات که از حساسیت خاصی برخوردار بود به مقام نایب قهرمانی سنگین وزن‌های کشتی سنتی جهان دست یافت.

نکته قابل توجه و حائز اهمیت این رقابت‌ها رای کمیته فنی مسابقات بود که تیم کشتی پهلوانی ایران را به عنوان خوش رفتارترین و منظم‌ترین تیم شرکت‌کننده انتخاب کرد که این انتخاب تبلور مرام پهلوانی در مسابقات می‌باشد.

 

کد خبر 221329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز