همشهری آنلاین: نمایندگان کشورمان در ۴ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد یونیورسیاد(دانشجویان جهان) ۲ مدال برنز به دست آوردند.

wrestling

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از کازان، روز اول رقابت‌های کشتی آزاد یونیورسیاد دانشجویان جهان که از ساعت 13 ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی و با مسابقات اوزان 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم در شهر کازان روسیه آغاز شده بود؛ محمدحسین محمدیان و پرویز هادی در چهار وزن اول دو مدال برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند.

در وزن 84 کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از پیروزی مقابل کشتی‌گیران آمریکا و ارمنستان به یک‌چهارم نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل شامیل کودیاماگومدوف، نفر سوم جوانان جهان از روسیه مغلوب شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

با توجه به حضور کشتی‌گیر روس در فینال این وزن، محمدیان در گروه شانس مجدد به مصاف اصلان کاخیدزه از قزاقستان رفت که با نتیجه 10 بر شش مقابل حریف به برتری رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

محمدیان در این دیدار با نتیجه چهار بر سه مقابل آلکساندر گاستی‌یف، نفر سوم جوانان اروپا از آذربایجان به برتری دست یافت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

پرویز هادی در 120 کیلو که بعد از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم مقابل طاها آکگول دارنده مدال طلای اروپا و قهرمان دانشجویان جهان از ترکیه شکست خورده بود با توجه به حضور حریفش در دیدار پایانی شانس ادامه کار را پیدا کرد.

هادی در اولین دیدارش در شانس مجدد به مصاف جمال‌الدین ماگومدوف، دارنده مدال برنز جهان و نفر سوم اروپا از آذربایجان رفت که با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

نماینده کشورمان در دیدار رده‌بندی نیز با نتیجه چهار بر سه مقابل آلن خوگائف، قهرمان جوانان اروپا از روسیه به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

یاسر حیدر قلی‌نژاد، نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم از سد کشتی‌گیر کره شمالی گذشت و گام به مرحله بعد گذاشت. وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز نیکو مگالودیس از آمریکا را با نتیجه شش بر صفر از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد. حیدرقلی‌نژاد برای حضور در فینال با صمد اولو ندیربیک از قرقیزستان دیدار کرد که با نتیجه هفت بر چهار شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد. وی برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به مصاف برداخ پریم‌بایف از قزاقستان رفت که با نتیجه هفت بر صفر شکست خورد و شانس کسب مدال برنز را هم از دست داد.

مسعود کمروند نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان که در دور اول مقابل ماماتوف از قرقیزستان مغلوب شده بود با توجه به عدم حضور حریفش در فینال از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

بدین ترتیب نمایندگان کشورمان در چهار وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد یونیورسیاد دانشجویان جهان به دو مدال برنز دست یافتند.

مسابقات اوزان 60، 74 و 96 کیلوگرم نیز فردا (جمعه) برگزار می‌شود که بهنام احسان‌پور، رضا افضلی و جمال میرزایی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 222821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز