همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به آنها هشدار می‌دهیم از فرجام امیر سابق معزول قطر که اولین قربانی سرمایه‌گذاری روی القاعده و دشمنی با جهان اسلام است، عبرت بگیرند.

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از اقدام اخیر برخی کشورها برای ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به تروریست‌های سوریه اظهارداشت: محاسبات آمریکا و غرب درباره سوریه غلط از آب درآمد، مقاومت مردمی شکل گرفته در سوریه پیروز نهایی منطقه خواهد بود و غربی‌ها باید بدانند معادله رأس القاعده و هم‌پیمانانش در سوریه با حجم انبوه سلاح تغییر نخواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، سردار فیروزآبادی با تأکید بر اینکه طرفداران غرب و رژیم صهیونیستی در سوریه توان خود را از دست داده‌اند و ارسال سلاح برای تروریست‌ها نیز چاره‌ساز نخواهد بود، بیان داشت: سلاح‌هایی که با پروازهای هوایی و از طریق بعضی کشورهای خلیج فارس به کشور همسایه شمالی سوریه فرستاده می‌شود، در اختیار القاعده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: آمریکا و غربی‌ها باید بدانند القاعده در مرزهای سوریه و عراق محدود نخواهد شد و مرز نمی‌شناسد؛ دود این سلاح‌ها در آینده به چشم کاخ سفید، کاخ واتیکان و کاخ الیزه خواهد رفت و چه بسا اشک از چشمان کاخ‌نشین‌ها سرازیر کند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه تحلیل غربی‌ها در تسلیح القاعده بسیار شگفت‌انگیز است و رژیم اشغالگر قدس، اردن و همسایگان شمالی سوریه نیز از آن مصون و بی‌نصیب نخواهد بود، تصریح کرد: انبار تسلیحات در دست القاعده به معنای خرمن‌های آتش‌گیر در نقاط مختلف جهان بوده و تروریسم کور را به جای‌جای جهان تکثیر خواهد کرد.

عضو شورایعالی امنیت ملی در ادامه گفت: امروز با این سلاح‌ها علمای اسلامی و مردم بی‌گناه عراق، سوریه، مصر و لیبی هدف قرار می گیرند ولی این آتش به دامن غربی‌ها نیز سرایت می‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به تبعات این تصمیم خطرناک برای جهان افزود: غرب که فریاد مبارزه با تروریسم‌اش گوش جهان را کر کرده است امروز لشکری سازمان یافته و بی‌ثبات با فرماندهی کسانی که آنها را نمی‌شناسد به راه انداخته است باید مسئولیت بی‌نظمی، خونریزی و آتش‌ناشی از ارسال سلاح به منطقه حساس شمالی سوریه را برعهده گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تأکید کرد: این نقطه -سوریه - به افغانستان دیگری برای القاعده تبدیل خواهد شد که در حاشیه دریای مدیترانه و هم مرز اروپاست.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به اینکه «هم‌اکنون بسیاری از منافع آمریکا در دسترس و تیررس سلاح‌های اهدایی به تروریست‌های سوریه است» تصریح کرد: غرب بایستی از این دیوانگی مدرن دست بردارد و مسیر صلح و همبستگی برای کشورهای جهان را دنبال کند و باید بداند که آتش‌افروز خود در آتش خواهد سوخت.

وی همچنین خطاب به دولت‌های به اصطلاح «دوستان سوریه» که از القاعده علیه حکومت قانونی سوریه حمایت می‌کنند، گفت: به آنها هشدار می‌دهیم از فرجام امیر سابق معزول قطر که اولین قربانی سرمایه‌گذاری روی القاعده و دشمنی با جهان اسلام است، عبرت بگیرند و فکر نکنند که همکاری با آمریکا و صهیونیست‌ها و حمایت از خونریزی‌ها موقعیت‌شان را تثبیت خواهد کرد در واقع سرنوشت امیر سابق قطر آینه تمام‌نمای همفکران او در اجلاس-دوستان سوریه- در قطر است.

کد خبر 220948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز