همشهری آنلاین: دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که روسیه مانع تصویب پیش نویس بیانیه‌ شورای امنیت در خصوص درگیری‌های استان حمص سوریه شده و درخواست تمدید زمان بررسی این بیانیه را داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، دیپلمات‌های شورای امنیت که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند، دولت روسیه تصویب پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت در خصوص درگیری‌های حمص را به چالش کشیده است و از شورای امنیت خواسته تا زمان بررسی این بیانیه را تمدید کند.

بنا به گفته این دیپلمات‌ها، هیات روس حاضر در سازمان ملل درخواست کرده تا زمان بررسی این بیانیه که از روز چهارشنبه آغاز شده به منظور انجام رایزنی‌های بیشتر تمدید شود.

بنا بر این گزارش دیپلمات‌های غربی ابراز تردید کره‌اند که دولت روسیه همانگونه که در درگیری‌های شهر القصیر مانع صدور بیانیه ضد سوری شد، اجازه دهد اقدامی علیه نظام سوریه صورت بگیرد.

در پیش‌نویس این بیانیه که از طرف استرالیا و لوگزامبورگ پیشنهاد شده است شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت غیرنظامی ساکن در حمص، از مقامات سوریه خواسته تا اجازه ورود فوری کمک‌های انسانی به ویژه کمک‌های پزشکی به شهر حمص را بدهد.

علاوه بر این، در پیش نویس بیانیه مذکور از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواسته شده تا برای حمایت از امنیت جانی غیرنظامیان تلاش کرده و به آنها اجازه دهند آزادانه شهر حمص را ترک کنند.

در پیش‌نویس این بیانیه با طرح این ادعا که دولت سوریه مسئول اصلی اوضاع حمص است، تاکید شده که عاملان اقدامات ناقض حقوق بشر در سوریه بر اساس قوانین بین‌المللی مجازات خواهند شد.

ارتش سوریه در شش روز گذشته عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی شهر حمص از گروه‌های تروریستی مسلح آغاز کرده و تاکنون به موفقیت‌ها و پیشروی‌های چشم گیری در این شهر دست یافته است.

کد خبر 221779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز