همشهری آنلاین: شبه نظامی تکفیری که اخیرا در یک فیلم ویدیویی در حال خوردن یک عضو سرباز کشته شده سوری دیده شد، تهدید کرد اگر تروریست‌های تحت حمایت خارج کمک نظامی بیشتر از خارج دریافت نکنند، دست به کشتارهای هولناک‌تری خواهد زد.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، خالد الحمد معروف به ابوصقر در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی گفت: «اگر ما کمک و سلاح‌های سنگین دریافت نکنیم و منطقه پرواز ممنوع اعمال نشود، دست به اقدامات بدتری خواهیم زد.»

وی افزود: «من نمی‌خواستم این کار را بکنم اما مجبور شدم. ما باید آنها را بترسانیم و تحقیر کنیم دقیقا همانطور که آنها این کار را با ما می‌کنند...من این کار را کردم تا چشم آنها را بترسانم. اکنون آنها جرات نمی‌کنند در جایی که ابوصغار هست، پا بگذارند.»

یک فیلم ویدیویی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت ) در شبکه اینترنت منتشر شد که ابو صغار بنیانگذار گردان فاروق را در حالی نشان داد که با چاقویی در دست یکی از اعضای بدن سربازی کشته شده را بریده و سپس در مقابل دوربین عضو بدن این سرباز را در دهان خود می‌گذارد.

طبق گزارش‌ها، در زمان فیلمبرداری، الحمد تصور می‌کرد که در حال خوردن کبد این سرباز است اما یک جراح که این فیلم را دیده است گفت، عضو مورد نظر در حقیقت ریه بوده است.

این فیلم ویدیویی که یکی از هولناک‌ترین تصاویر منشتر شده از ناآرامی‌های سوریه به شمار می‌رود، با سیلی از «به اشتراک گذاری‌ها» در فیسبوک و بینندگان در وبسایت یوتیوب روبرو شده است.

دو خبرنگار نشریه تایم (Time) در ماه آوریل این فیلم ویدیویی را دیدند و چند هفته بعد یک نسخه از آن را بدست آوردند. شاهدان فیلم برداری از این صحنه به تایم گفتند که این فیلم ویدیویی موثق است اما خبرنگاران این مجله در ابتدا با تصور اینکه این فیلم برای مقاصد تبلیغاتی جعل شده است، از انتشار آن خودداری کردند. آنها بعدا برای اطمینان از صحت این فیلم ویدیویی وارد عمل شده و تنها زمانی آن را منتشر کردند که الحمد واقعی بودن آن را تایید کرد.

سازمان دیدبان حقوق بشر که صحت این تصویر ویدیویی را تایید کرده است، در ۱۳ می با انتشار گزارشی از شورای امنیت سازمان ملل خواست که به منظور حصول اطمینان از جوابگویی در رابطه با تمام جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت، وضعیت جاری در سوریه را به دیوان بین المللی کیفری ارجاع دهد.

ندیم هوری، معاون مدیر بخش امور خاورمیانه دیدبان حقوق بشر گفت: «این کافی نیست که مخالفان دولت سوریه چنین رفتارهایی را تنها محکوم یا خشونت ورزی دولت را عامل اینگونه رفتارها عنوان کنند. نیروهای مخالف باید با اقدام قاطعانه از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.»

الحمد پیشتر در مصاحبه با نشریه تایم گفت: «من یک کلیپ ویدیویی دیگر دارم که آن را برای آنها خواهم فرستاد. در این کلیپ من بدن یک شبیحه (شبه نظامیان حامی دولت) را با اره بریدم. اره‌ای که با آن درخت‌ها را قطع می‌کنیم. من بدن وی را با اره به قطعات موچک و بزرگ تقسیم کردم.»

بحران سوریه در مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و طی آن شمار زیادی از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی و ارتش جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 222058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز