شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی از نهایی شدن لایحه خصوصی‌سازی در روزهای آینده خبر داد.

سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لایحه خصوصی‌سازی و اینکه با تاخیر دولت در تقدیم لایحه، مجلس شورای اسلامی‌ طرحی را ارائه خواهد داد، گفت: با توجه به این که این لایحه از مدت‌ها قبل در دست بررسی است، به زودی این لایحه نهایی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ارائه طرح متفاوت مجلس شورای اسلامی‌ برای خصوصی‌سازی یک نوع موازی‌کاری محسوب نمی‌شود؟ گفت: مجلس باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عقدایی با بیان این که مجلس می‌خواهد با فشار به دولت، لایحه زودتر نهایی شود، خاطرنشان کرد: تا کار کارشناسی دولت بر روی لایحه به پایان نرسد، نمی‌توان با عجله آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی‌ کرد به هر حال ظرف یک هفته آینده حتما لایحه به مجلس داده خواهد شد.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر دولت نتواند تا فردا (یکشنبه)، لایحه قانونی اصل 44 قانون اساسی را ارائه کند، قطعا مجلس شورای اسلامی‌ مهلت بیش‌تری برای این لایحه به دولت خواهد داد.

وی درباره تفاوت اصلی طرح مجلس با لایحه نیمه نهایی دولت توضیح داد: این طرح را ما خودمان هم زمان به دولت ارایه کرده بودیم و در مرکز پژوهش‌های مجلس بر روی آن بحث شده است، بنابراین فکر می‌کنم زیاد تفاوتی نداشته باشد.

به گفته عقدایی اگر دولت لایحه را ارائه دهد دیگر طرح مطرح نخواهد شد و اگر قرار باشد اصلاحاتی انجام شود روی همین لایحه صورت می‌گیرد.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی از تصویب نشدن واگذاری بلوک پنج درصدی سهام شرکت‌های مس و فولاد مبارکه برای واگذاری در بورس در جلسه هیات عالی واگذاری هفته گذشته خبر داد و افزود: بررسی‌های لازم صورت گرفته تا این سهام با بلوک‌های 40 تا 50 درصدی به بخش خصوصی داده شود؛ تا بتوانند مدیریت کنند.

عقدایی در پاسخ به این پرسش که بخش خصوصی توانایی خرید بلوک 40 تا 50 درصدی سهام این شرکت‌های بزرگ را خواهد داشت؟ گفت: در حال بررسی خریداران در خارج از ایران و شرکت‌های خارجی هستیم، باید کار کارشناسی و بازاریابی آن در خارج از کشور انجام شود سپس بلوک این سهام واگذار شود.

کد خبر 21213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز