همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان با بهره‌گیری از آخرین سیستم‌های نوین روز جهان، خواهد بود.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، قاسم محسنی دمنه با بیان اینکه وزارت بازرگانی دستورالعمل مربوط به قانون تجارت الکترونیک را برای تصویب به هیات دولت ارسال کرده است، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار تهران همزمان با ارسال این دستورالعمل به هیات دولت، مقدمات ایجاد تجارت الکترونیک را در این سازمان فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: با تصویب قانون تجارت الکترونیک، موانع حقوقی در خصوص نسخه قابل اتکا در مراجع ذی صلاح از بین می رود.

محسنی از راه اندازی سیستم جدید نرم افرازی کدال تا پایان سال خبر داد و افزود: با استفاده از این نرم افراز، تمامی فعالیت های سازمان بورس و اوراق بهادار از حالت دستی به صورت الکترونیکی تغییر خواهد یافت.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد : تبادل اطلاعات میان ناشران، نهادهای مالی، سازمان بورس و سرمایه گذاران با بهره گیری از این سیستم نرم افرازی، تسریع خواهد یافت.

وی به نقش مهم کارگزاری ها در سیستم جدید نرم افزاری اشاره کرد و گفت: کارگزاری ها باید بسترهای لازم را برای اجرای این طرح آماده کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : کارگزاری ها باید سیستم نرم افرازی را طراحی کنند تا بتوانند به سادگی سفارشات را دریافت، مدیریت و هدایت کرده و از طریق اینترنت، پیام کوتاه (SMS) و یا وسایل دیگر ارتباطی ، اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار دهند.

محسنی به نشست مشترک مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت : هم اکنون شورای عالی انفورماتیک ریاست کار گروه دولت الکترونیک را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت : سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست حضور نماینده خود را در این کار گروه ارائه کرده است تا بر اساس مصوبات این کار گروه فعالیت های خود را انجام دهد.

کد خبر 21219

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز