یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

گروه بورس: نرم‌افزار جدید معاملاتی بورس تهران هم‌اکنون نصب شده و به‌صورت آزمایشی در حال اجراست؛ ضمن این‌که ساختمان جدید سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در خیابان ملاصدرا خریداری شده و تا مهرماه این سازمان به آنجا منتقل خواهد شد.

اینها اخبار جدید سازمان بورس هستند که پس از مدت‌ها بی‌خبری یک عضو هیات مدیره این سازمان آنها را نقل کرد. 

احمد احمدپور همچنین انتقال شرکت بورس به ساختمان فعلی حافظ را منتفی دانست اما زمانی که شنید مدیرعامل شرکت و رئیس سازمان بورس این خبر را تایید کرده‌اند گفت: شاید شرکت بورس به تالار حافظ منتقل شود.

این در حالی است که اخبار گوناگونی در مورد سازمان بورس وجود دارد که هیچ‌کس حاضر به پاسخگویی نیست.

علی صالح‌آبادی رئیس این سازمان که نقش سخنگو را نیز بازی می‌کند در آخرین نشست مطبوعاتی خود با اجرای سناریویی، قول داده بود که اخبار این سازمان را به طورمؤثری به رسانه‌ها منعکس کند اما نه‌تنها در عمل چنین اتفاقی رخ نداد بلکه این سازمان همچنان در سکوت کامل خبری به‌سر می‌برد و سخنگوی این سازمان به هیچ عنوان حاضر به سخن گفتن نیست.

احمد احمدپور عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون اجرایی این سازمان درباره انتقال این سازمان از تالار حافظ به مکانی دیگر گفت: ساختمان 6 طبقه‌ای در خیابان ملاصدرا خریداری شده و هم‌اکنون مراحل آماده‌سازی این ساختمان برای استقرار سازمان بورس در حال انجام است.  وی افزود: پیش‌بینی ما این است که حداکثر تا مهرماه سال جاری سازمان بورس به مکان فعلی منتقل شود.

احمدپور از اعلام بهای پرداخت شده برای ساختمان جدید سازمان بورس خودداری کرد و گفت: این ساختمان به‌صورت قطعی خریداری شده و هم‌اکنون مراحل انتقال امکانات، سرورها و موارد دیگر در حال انجام است تا مطابق با نیازهای سازمان بورس مهیا شود.

عضو هیات مدیره شرکت بورس همچنین درباره مراحل نصب نرم‌افزار جدید معاملاتی بورس به نام آتوس گفت: نرم‌افزار آتوس در حال حاضر در بورس نصب شده و به‌صورت آزمایشی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: ما در حال آموزش این نرم‌افزار به کاربران مورد نظر هستیم و از طرف دیگر همکاران ما در بخش مدیریت فناوری در حال بررسی نهایی این نرم‌افزار هستند.

وی افزود: اطلاعات نرم‌افزار قدیم باید به نرم‌افزار جدید منتقل شود ضمن این‌که مراحل آموزشی آن نیز انجام شود بنابراین پیش‌بینی ما این است که این نرم‌افزار حداکثر تا آبان‌ماه امسال در بورس تهران به حالت اجرایی درآید.

احمدپور تاکید کرد: نرم‌افزار جدید بورس (آتوس) می‌تواند روزانه 150هزار معامله را پشتیبانی کند در حالی که نرم‌افزار قدیم تنها قادر به انجام 20هزار معامله در روز بود.

کد خبر 27176

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز