گروه شهری: بهره‌برداری از پارک جنگلی تلو باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی شهر و نیز با توجه به روند تکمیلی کمربند سبز پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

tehran

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهر تهران با بیان این مطلب به شهرنوشت گفت: این فضا که به دریاچه سد لتیان منتهی می‌شود، مدت‌ها در اختیار سازمان مراتع و جنگلداری و منابع طبیعی استان تهران بود اما با تلاش شهرداری ‌تهران این مجموعه نیز به مجموعه کمربند سبز شهر اضافه شد.

مختاری با اشاره به جزئیات این پارک جنگلی اظهار کرد: پارک جنگلی تلو دارای یک هزار هکتار مساحت بوده که جزو بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران به‌حساب می‌آید. این در حالی است که سیستم آبرسانی این پارک از نوع قطره‌ای است و ما سعی داریم از آب سد لتیان برای آبیاری این پارک استفاده کنیم. وی با بیان‌ اینکه نزدیک دو ماه است که این مجموعه در اختیار شهرداری ‌تهران قرار گرفته، گفت: این مجموعه همزمان با روز طبیعت به بهره‌برداری رسید تا در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران یادآور شد: تاکنون مساحت پارک‌های جنگلی و فضای‌سبز کمربندی پایتخت 38هزارهکتار بود که با اضافه‌شدن این پارک به 39هزارهکتار افزایش می‌یابد. البته این مقدار فضای‌سبز به غیراز دو هزار بوستانی است که در داخل شهر تهران در اختیار شهروندان قرار گرفته است. با اضافه‌شدن این مجموعه می‌توان گفت در حال حاضر شهر تهران در شمال، شمال‌شرق، شمال‌غرب، شرق، غرب و جنوب دارای فضای‌سبز مناسبی است. مختاری خاطرنشان کرد: به جز بوستان‌ها و پارک‌های متعددی که در شهر است، پارک‌های جنگلی لویزان، کن، سرخه حصار، کوهسار، تلو و... هم در روز طبیعت آماده پذیرایی از شهروندان بودند.

کد خبر 210560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز