یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جاکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در نشست فوق العاده اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی شرکت خواهد کرد.

زوما

موسی فاکی محمد وزیر امور خارجه چاد در گفت و گو با رادیو دولتی این کشور با اعلام این خبر گفت در نشست فوق العاده روسای جمهوری کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا درخصوص اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی قرار است سوم آوریل در انجامنا برگزار شود.

محمد تصریح کرد: «زوما وعده داده است سوم آوریل آینده به عنوان مدعو برای شرکت در نشستی که به بررسی بحران جمهوری آفریقای مرکزی اختصاص دارد به انجامنا بیاید.»

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، در حاشیه نشست سران بریکس (روسیه ، برزیل ، هند، چین و آفریقای جنوبی) که چهارشنبه در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد، نشست اعضای جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا در باره جمهوری آفریقای مرکزی انجام شد که در آن شماری از مقامات اتحادیه آفریقا و چندین تن از روسای کشورها و هیئت‌های این منطقه نیز حضور داشتند.

روز قبل از این نشست، ادریس دبی ایتو رئیس جمهوری چاد که همچنین رئیس دوره ای جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا است با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات شورشیان سلکا ابراز انزجار کرد و این اقدامات را مغایر با توافق نامه سیاسی لیبرویل گابن دانست.

رئیس جمهوری چاد در عین حال با محکوم کردن این اقدامات خاطر نشان کرد رهبران سلکا همچنان توافق نامه سیاسی لیبرویل را که ژانویه گذشته به امضا رسید معتبر می‌دانند. 

کد خبر 206748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز