همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه از ابتدای سال آینده زیارت از قبور شهدا 24 ساعته خواهد شد، گفت: به زودی فاز دوم بازسازی در بهشت زهرا و در بخش قبور شهدا آغاز خواهد شد.

زیارت قبور شهدا

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام (ره) در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مجموعه شهرداری در بهشت زهرا(س) خدمات‌رسانی به مردم و به ویژه خانواده‌های معظم شهدا در سازمان بهشت زهرا (س) را وظیفه خود می‌داند و معتقد است وجود پیکرهای مطهر سی‌هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و چهار هزار شهید گمنام از ویژگی‌های منحصر به فرد بهشت‌زهرا (س) و نگین درخشان شهر تهران و کشور ایران است و ما هر چه برای اعتلای مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و شهدا انجام دهیم باز هم کم است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عظیم رفاهی در قطعات مطهر شهدا که با نظر مساعد و استقبال گسترده خانواده‌های معظم شهدا همراه بود، تصریح کرد: توانستیم در گام اول پروژه‌ کفسازی و سنگفرش معابر و خیابان‌های قطعات شهدا را اجرا کنیم و امروز با کمال اطمینان می‌گویم که 97 درصد پروژه انجام شده و خانواده‌های معظم شهدا رضایت کامل از اجرای این پروژه دارند ضمن اینکه از ابتدا سال آینده زیارت از قبور شهدا 24 ساعته خواهد شد، گفت: به زودی فاز دوم بازسازی در بهشت زهرا (س) و در بخش قبور شهدا آغاز خواهد شد.

توکلی با تعریف مشاهدات خود از چگونگی و کیفیت زیارت مقام معظم رهبری از مزار مطهر شهدا، نوع نگاه ایشان را برای همه آموزنده دانست و گفت: من توفیق داشته‌ام چند بار خدمت حضرت آقا در هنگام حضور در مزار مطهر شهدا باشم و به عنوان متولی بهشت‌زهرا (س) و خادم‌الشهدا در رفتار و سلوک ایشان دقت کرده‌ام. ایشان برای شهدا حریم قائل هستند،از یک جایی به بعد قدم‌هایشان را آرام آرام برمی‌دارند و بالای مزار هر شهیدی تأملی می‌کنند و به سنگ مزار و عکس نگاهی می‌اندازند، گاهی مکث‌شان زیاد می‌شود و می‌ایستند. من دیدم وقتی حضرت آقا به مزار شهیدان گرانقدر و سرشناس رسیدند ایستادند و خم شدند و زیر لب زمزمه کردند! از این منظر است که من اعتقاد دارم شهدا حریم دارند و ما باید حریم شهدا را مشخص کنیم. شهدا باعث پاکی و طهارت می‌شوند. ما در مزار شهدای بهشت‌زهرا (س) شهدایی داریم که هر کدامشان برای سربلندی و افتخار یک ملت کافی است.

وی کارهای انجام شده در چند سال اخیر در بهشت‌زهرا (س) به ویژه حریم شهدا را بی‌سابقه خواند و گفت: نوع چینش مبلمان شهرِی، توجه به رفاه و رضایت خانواده‌های شهدا، نظرسنجی از خانواده‌های معظم شهدا برای انجام کارهای عمرانی و ایجاد و احداث بیش از یک هزار و 800 چشمه سرویس بهداشتی و تأکید بر زیبایی فضای سبز قطعات شهدا از جمله کارهای زیربنایی انجام شده است و مدیریت و کارکنان سازمان بهشت‌زهرا (س) خود را خادمین شهدا و خانواده‌های آنها می‌دانند و به این موضع مفتخرند.

شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به احداث پرچم‌ هفتاد متری به عنوان نماد و نشانه حریم آن از تمام نقاط سازمان بهشت‌زهرا (س) و اطراف آن اظهار داشت: علاوه بر افراشته شدن پرچمی هفتاد متری در پیشانی این قطعات، تغییراتی را هم در ایستگاههای صلواتی که در گذشته شرایط خوبی نداشتند و سیار و ابتدایی بودند به وجود آوردیم آنها را تبدیل به ایستگاههای صلواتی ثابت و بسامان که بتوانند از زیارت‌کنندگان و خانواده‌های معظم شهدا پذیرایی کنند، کردیم.

توکلی با تأکید بر این مطلب که مدیریت سازمان بهشت زهرا (س) تمام تلاش خود را می‌کند تا نمادها و المانها قابل احترام و ماندگار در فرهنگ دفاع مقدس که در اذهان عمومی مردم دارای احترام است را ارزشمند بداند و در راستای ثبت و بقای آن بکوشد، گفت: هیچ نماد و المانی نیست که به دست ما تخریب شده باشد و معتقدیم با این مفاهیم قدرتمند باید به مهربانی و با دید کارشناسی برخورد شود و علاوه بر اینها ما خودمان با ایجاد المان‌های یادمان شهدای عزیز این مشکل.

وی به برپایی کانکس‌ پزشک خانواده به صورت صلواتی در قطعات مطهر شهدا اشاره کرد و افزود: ما برای پنج‌شنبه‌ها که مردم خیلی برای زیارت مزار شهدا به این مکان مقدس می‌آیند برنامه داریم و هر هفته تعدادی دستگاه خودرو ون برای نقل و انتقال مادران و خانواده‌های شهدا در مزار مطهر داریم که این عزیزان را منتقل می‌کند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س)در ادامه به ایجاد قطعه جدید در بهشت‌زهرا (س) به نام نام‌آوران دفاع مقدس برای اولین بار اشاره کرد و گفت: این قطعه ویژه‌ نام‌آوران و همچنین والدین دو یا سه شهید به بالا می‌باشد که از جمله آنها می‌توان به پدر شهیدان افراسیابی و حاجی بخشی و ... اشاره کرد و توجه و تکریم خانواده‌های شهدا و مادران صبور شهدا را در این زمینه پیگیری می‌کنیم.

توکلی به انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی گسترده در سازمان بهشت‌زهرا (س) با محوریت قطعات نورانی شهدا اشاره کرد و استقبال خوب مردم و خانواده‌های شهدا از این مراسم باعث و موجب تأکید بر توجه بیشتر مدیران سازمان به اهمیت قطعات شهدا در حوزه مذهبی و انتقال مفاهیم دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: به زودی به حول و قوه الهی با احداث برج‌های نور در قطعات شهدا محل‌های تردد زائرین و خانواده‌های معظم شهدا نورانی و منور خواهد شد به نحوی که امکان خدمت به زائران محترم شهدا در هر زمان از شبانه‌روز برایمان فراهم می‌شود.

کد خبر 203560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز