مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بهره برداری از مجموعه عروجیان بزرگترین مجموعه متوفیات در کشور صبح امروز در بهش زهرا(س) به انجام رسید، گفت: این مجموعه دارای ظرفیتی است که در صورت نیاز می‌تواند پاسخگوی کل کشور نیز باشد.

مجتمع عروجیان

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح دوشنبه در مراسم بهره برداری از این مجموعه طی سخنانی با بیان اینکه این مجموعه کار خود را از 14 خرداد سال جاری همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به صورت آزمایشی آغاز کرد گفت: این مجموعه با زیر بنای 10 هزار متر مربع و معماری ایرانی اسلامی در زمینی به مساحت 56 هزار متر مربع راه اندازی شده است که طی برنامه ریزی صورت گرفته تا 30 سال آینده به شهر تهران خدمات رسانی خواهد کرد.

عبداللهی تصریح کرد: غسالخانه قدیمی بهشت زهرا جوابگو نبود و ساختمانی قدیمی داشت و در شان مردم تهران نبود.به همین دلیل در مجموعه عروجیان سالن های تطهیر نیز با امکانات مناسبی راه اندازی شد.

وی افزود: این مجموعه دارای ظرفیتی است که در صورت نیاز پاسخگوی کل کشور خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از بهره برداری آزمایشی این مجموعه تا امروز مشکلات و نواقص موجود شناسایی و برطرف شده است.همچنین امکانات این مجموعه به گونه ای طراحی شده که مراجعینی که با تالم خاطر در آن حاضر می شوند آرامش یابند.

عبداللهی تصریح کرد: مشکلات متعددی در بخش های مختلف خدماتی در بهشت زهرا وجود دارد که شهردار تهران برای برطرف کردن مشکلات پرسنل بخش های تطهیر، تلقین و تدفین قول مساعد داده است.

وی با بیان اینکه مدیر سازمان بهشت زهرا به برخی اقدامات انجام شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: بهشت زهرا سابقه 40 ساله دارد که بر اساس خواسته شهردار تهران در حال تبدیل شدن به قطب فرهنگی کشور است و راه اندازی فرهنگسرای رضوان و احداث کتابخانه تخصصی آرامستان های کشور از جمله اقدامات انجام شده در این مجموعه است.

معاون شهردار تهران افزود: هزار و 400 سرویس بهداشتی در مجموعه بهشت زهرا راه اندازی شده همچنین احداث معابر و احداث زیر گذر با صرف هزینه 45 میلیارد تومان از اقدامات عمرانی در بهشت زهرا است.

عبداللهی با اشاره به اینکه مجموعه بهشت زهرا دارای 730 هکتار است، گفت: تاکنون 5/1 میلیون متوفی در بهشت زهرا به خاک سپرده شده اند و این مجموعه ظرفیت پذیرش یک میلیون متوفی دیگر را هم دارد.

کد خبر 194656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز