همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با تاکید براینکه متوفا با هزینه تنها 200 تا 300 هزارتومان هزینه کفن و دفن به خاک سپرده می‌شود، گفت:سالانه 20 هزار قبر رایگان به شهروندان واگذار می‎‌شود که سازمان بهشت زهرا در این خصوص یارانه پرداخت می‌کند.

 به گزارش همشهری آنلاین، اکبر توکلی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تمامی قبور بهشت زهرا سه طبقه ساخته می‌شود که هر شهروندی که به سازمان مراجعه کند به طور خودکار یک قبر رایگان دریافت می‌کند و اگر خواهان دو قبر باقی مانده باشد می‌تواند با پرداخت هزینه 700هزار تومان مالک 3 طبقه قبر شود.

وی با تاکید براینکه متوفایی که به سازمان آورده می‌شود با هزینه تنها 200 تا 300 هزارتومان که هزینه کفن و دفن است به خاک سپرده می شود افزود: اگر فردی 700 هزار تومان را پرداخت نکند تا چند ماه این قبور نگه داشته می شود و وی می تواند در چند مرحله و به صورت قسطی این مبلغ را بپردازد تا هر سه طبقه قبر به او واگذار شود.

توکلی ادامه داد: سالانه 20 هزار قبر رایگان به شهروندان واگذار می شود که سازمان بهشت زهرا در این خصوص یارانه پرداخت می کند.

قیمت قبور قدیمی

وی با بیان اینکه پنج درصد از افرادی که به سازمان بهشت زهرا مراجعه می کنند خواهان دفن اموات خود در قبور قدیمی هستند تصریح کرد: به دلیل آنکه شهرداری سالهاست که خدمات به این قطعات قدیمی ارائه کرده است قیمت قبوری قبور قدیمی از 2 تا 10 میلیون متغیر است.

توکلی افزود: هزینه ای که برای قبور قدیمی بالای 30 سال از سوی صاحبان وبازماندگان آن قبور پرداخت می شود صرف ارائه خدمات به صورت رایگان به سایر افراد می شود.

وی اضافه کرد: اگر کسی قبری داشته باشد که 30 سال از تاریخ آن می گذرد می تواند تنها با پرداخت 5 میلیون و200هزار تومان مجددا از این قبر استفاده کند.اما فردی که متوفی ندارد و می خواهد از قبور قدیمی استفاده کند باید مبلغ 5 میلیون و 300 هزار تومان بپردازد .البته این فرد باید از نزدیکان متوفایی که 30 سال پیش در گذشته است باشد.

توکلی در پایان گفت : سازمان بهشت زهرا تنها سازمانی است که واژه «ندارم » در آن معنا دارد .بدین معنی که اگر میتی به بهشت زهرا بیاید تنها با 200 هزار تومان دفن می شود که اگر بستگان متوفی این مبلغ را هم نداشته باشند برای آنها تخفیف قائل می شویم.

کد خبر 173407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز