گروه حوادث: اعضای باندی که با استفاده از دو خودروی پراید، زنان و دختران را به‌عنوان مسافر سوار کرده و بعد از سرقت اموالشان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، در عملیات 48ساعته پلیس آگاهی ورامین دستگیر شدند.

حوادث -متهم

اوایل مهر‌ماه سال‌جاری زن جوانی وحشتزده نزد مأموران پلیس آگاهی ورامین رفت و از ماجرای دلهره‌آوری که برایش رخ داده بود پرده برداشت. او گفت: روز گذشته قصد رفتن به تهران را داشتم که خودروی پرایدی مقابلم توقف کرد.

به غیراز راننده دو مرد داخل ماشین بودند که روی صندلی عقب نشسته بودند. من که تصور می‌کردم آنها مسافر هستند سوار ماشین شدم اما در بین راه، یکی از کسانی که روی صندلی عقب نشسته بود ناگهان از دوطرف شال‌گردنم را گرفت و مرا به سمت عقب کشید. من شوکه شده و وحشت کرده بودم و برای همین شروع به سر و صدا کردم اما راننده با سرعت زیادی وارد جاده‌ای خلوت شد و دو نفری که روی صندلی عقب نشسته بودند با تهدید و ضرب و شتم، پول‌ها و طلاهایم را دزدیدند. در همین هنگام بود که متوجه شدم راننده و یکی دیگر از سرنشینان خودرو قصد آزار و اذیت مرا دارند. با گریه التماس‌شان کردم که مرا رها کنند اما آنها به حرف‌هایم گوش نمی‌کردند.

نجات عجیب

شاکی در ادامه گفت: تصور می‌کردم تا لحظاتی دیگر قربانی نقشه شوم آنها خواهم شد اما در همین هنگام یکی از دزدان که روی صندلی عقب بود، فریاد زد: «پول و طلاهایش را برداریم و رهایش کنیم. از اول هم قرارمان فقط سرقت بود نه تجاوز و آزار و اذیت». با مخالفت یکی از سارقان، دو نفر دیگر که چاره‌ای جز گوش‌دادن به حرف او نداشتند، دست از سرم برداشتند و همانجا رهایم کردند.

من هم تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس خبر دهم و از آنها شکایت کنم. با اظهارات زن جوان، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سرنشینان خودروی پراید شروع شد. سرهنگ فتحی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در گفت‌وگو با همشهری گفت:

مأموران با کمک زن جوان به چهره‌نگاری متهمان پرداختند و پنج اکیپ ویژه از کارآگاهان جست‌وجو برای دستگیری آنها را شروع کردند. وی ادامه داد: از آنجا که احتمال داشت متهمان نقشه سیاه خود را تکرار کنند، مسیری که آنها زن جوان را سوار کرده بودند به‌صورت نامحسوس تحت کنترل درآمد و در کمتر از 48ساعت، خودروی پرایدی با مشخصات خودروی دزدان که از ورامین به سمت پاکدشت در حرکت بود، شناسایی شد.

سرهنگ فتحی افزود: چهره راننده خودرو شباهت زیادی به تصویر چهره‌نگاری شده یکی از متهمان داشت و به همین دلیل مأموران این خودرو را متوقف و راننده را دستگیر کردند. این مرد که سجاد نام داشت در بازجویی‌های اولیه اظهار بی‌گناهی کرد اما وقتی از سوی شاکی پرونده شناسایی شد، لب به اعتراف گشود و به ربودن زن جوان با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد. سرهنگ فتحی با اشاره به دستگیری دو عضو دیگر این باند در یک عملیات ضربتی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان گوشی تلفن همراه و مدارک و اموالی پیدا شد که نشان می‌داد متهمان تا‌کنون زنان و دختران زیادی را هدف نقشه شوم خود قرار داده‌اند. بنابراین هر سه نفر آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و در نهایت دو نفر از متهمان به ربودن و آزار و اذیت دست‌کم هفت زن و دختر اعتراف کردند اما نفر سوم نقشی در آزار و اذیت نداشت.

آدم‌ربایی با دو پراید

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: در تحقیق از متهمان مشخص شد که آنها برای اجرای نقشه‌های شومشان از دو خودروی پراید استفاده می‌کرده‌اند. متهمان ابتدا در نقش مسافرکش ظاهر شده و بعد از سوار کردن زنان و دختران، اموالشان را سرقت کرده و آنها را با انتقال به بیابان‌های اطراف شهر یا اتاقک سرایداری که متعلق به یکی از آنها بوده، مورد آزار و اذیت قرار می‌داده‌اند.

وی با بیان اینکه تا‌کنون هفت قربانی این باند از سوی پلیس شناسایی شده‌اند، تأکید کرد: متأسفانه این قربانیان به‌خاطر ترس از آبروی خود حاضر به طرح شکایت نشده‌اند و این در حالی است که پلیس و دستگاه قضایی به همه شاکیان اطمینان می‌دهند که هویت آنها محفوظ خواهد ماند و آنها می‌توانند با اطمینان از حفظ آبرویشان برای مجازات متهمان به اداره آگاهی مراجعه کرده و از متهمان شکایت کنند. در همین حال خبرگزاری مهر نیز گزارش داد قاضی کوهپایه، بازپرس شعبه دوم دادسرای ورامین با صدور مجوز انتشار عکس دو متهم اصلی پرونده در رسانه‌ها، از افرادی که از آنها شکایت دارند خواسته است برای طرح شکایت به اداره آگاهی یا شعبه دوم دادسرای ورامین مراجعه کنند.

کد خبر 199460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز