گروه حوادث: دزدان مسلح که با مجروح کردن مرد طلافروش و پسرش بیش از چهار کیلو طلا به سرقت برده بودند، تنها چند دقیقه بعد از سرقت از سوی پلیس دستگیر شدند.

سرقت

ساعت 20:42یکشنبه 17دی‌ماه، صاحب یک مغازه طلافروشی در چهارراه ملاصدرای شیراز درحالی‌که در مغازه را بسته بود همراه پسرش قصد جمع‌آوری طلاها را داشت که ناگهان سه سارق مسلح به آنها حمله کردند. مردان مسلح بعد از اینکه با استفاده از دیلم در مغازه را باز کردند، وارد آنجا شدند و شروع به تیراندازی کردند. با اصابت گلوله به مرد طلافروش و پسرش، هر دوی آنها مجروح شدند و دزدان شروع به جمع‌آوری طلاها کردند.

آنها به سرعت طلاهای پشت ویترین و پیشخوان طلافروشی را داخل گونی ریختند تا هرچه زودتر از آنجا فرار کنند اما مردمی که بیرون از مغازه شاهد این سرقت بودند، ماجرا را به پلیس خبر دادند. تنها پنج دقیقه از مخابره خبر به پلیس گذشته بود که مأموران کلانتری 18شیراز به همراه تیمی از مأموران امداد در محل سرقت حاضر شدند. دزدان هنوز داخل مغازه بودند که با شنیدن صدای آژیر خودروهای پلیس به سرعت از آنجا خارج شدند و پابه‌فرار گذاشتند.

مأموران با مشاهده یکی از سارقان که کیسه‌ای در دست داشت و با پای پیاده به یکی از کوچه‌ها گریخته بود به تعقیب وی پرداختند و لحظاتی بعد توانستند این مرد را دستگیر کنند. همزمان تیم امدادی اورژانس نیز در محل سرقت حاضر شد و مرد طلافروش و پسرش به بیمارستان انتقال یافتند. سردار سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این خبر گفت: با دستگیری یکی از سارقان، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها، مخفیگاه همدست خود را لو داد. وی ادامه داد: از آنجا که دزدان در هنگام سرقت یک قبضه سلاح کلاشینکف همراه داشتند و احتمال درگیری مسلحانه وجود داشت، تیم‌هایی از مأموران یگان ویژه پلیس بعد از شناسایی مخفیگاه متهمان راهی آنجا شدند و این محل را محاصره کردند.

سردار سجادیان افزود: یکی از سارقان که در این محل مخفی شده بود به محض مشاهده پلیس قصد مقاومت داشت که در جریان عملیات دستگیری، وی هدف اصابت گلوله مأموران قرار گرفت و حدود ساعت سه بامداد بازداشت شد. وی تصریح کرد: با دستگیری دومین دزد مسلح، اطلاعاتی از سومین عضو این باند سرقت نیز به‌دست آمد که عملیات دستگیری وی همچنان ادامه دارد و او نیز در آینده بسیار نزدیک بازداشت خواهد شد.

کد خبر 197153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز