همشهری آنلاین: در پایان رقابت‏‌های فینال چهارمین دوره مسابقات بین‌‏المللی قرآن دانشجویان مسلمان، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران رتبه‌های برتر را کسب کردند.

قرآن

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به تبریز، در پایان رقابت‌های فینال چهارمین دوره مسابقات بین‏‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

بنابر این گزارش، در مرحله فینال این مسابقات که روز گذشته، جمعه، 24 شهریورماه، با تلاوت افتخاری شیخ عبدالفتاح الطاروطی، داور این دوره از مسابقات از کشور مصر آغاز شد، در رشته حفظ کل هفت نفر و در قرائت نیز شش نفر از سوی هیئت داوران برای حضور در فینال معرفی شدند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم ابوذر کرمی از جمهوری اسلامی ایران، محمدالمصطفی ولدالشیخ احمد از موریتانی، محمدمحمد خفاجی المحلاوی از مصر، انصارالدین انصار از اندونزی، مهتدی عبدلحی‌اف از تاجیکستان، ابوبکر علی‌موتبی از اوگاندا و فاروق اعظم از کشور قطر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافته‌اند.

همچنین در رشته قرائت تحقیق نیز مجید فقیه از جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی عزالدین از لبنان، عبدالله احمدحسن از کویت، عباس علی سید از آلمان، عنایت الله عصمت‌یار از افغانستان و قاسم احمدرضی احمدحسن از کشور بحرین به عنوان فینالیست‌های این دوره از مسابقات معرفی شدند.

گزارش ایکنا حاکی است، پس از رقابت فشرده بین این متسابقان در نهایت هیئت داوران چهارمین دوره مسابقات بین‏‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در رشته حفظ کل قرآن کریم ابوذر کرمی و در رشته قرائت تحقیق قرآن کریم مجید فقیه از جمهوری اسلامی ایران مقام‌های اول را کسب کردند.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، صبح امروز، 25 شهریورماه، در شهر تبریز آغاز شد، همچنین این دوره از مسابقات طی روزهای 21 تا 25 شهریورماه با حضور نمایندگانی از 52 کشور به میزبانی استان آذربایجان شرقی و به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار شد.

کد خبر 184545
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز