همشهری آنلاین: آیین افتتاحیه پنجاه‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرائت قرآن مالزی جمعه شب، 16 تیرماه، در مرکز تجارت جهانی مالزی (PWTC) برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به کوالالامپور، امین پویا، نفر دوم رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن در سال 90 به عنوان نماینده کشورمان در پنجاه‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی معرفی شده که براساس برنامه اعلامی قرار است، وی یکشنبه شب به وقت محلی تلاوت داشته باشد.

پویا براساس پیش‌بینی‌ها از شانس زیادی برای کسب رتبه اول این مسابقات برخوردار است.

وی پیش از این در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه تجربه یک بار حضور در این رقابت‌ها را دارد، تأکید کرده بود که کسب رتبه در مسابقات قرائت قرآن مالزی به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

همچنین «احمد ابوالقاسمی»، قاری بین‌المللی قرآن کشورمان به عنوان استاد همراه امین پویا، نماینده ایران در پنجاه‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی حضور دارد.

براساس برنامه اعلام شده روز پنج‌شنبه، 15 تیرماه، جلسه هماهنگی متسابقان برگزار شده است.

یادآور می‌شود، در این دوره از مسابقات 60 قاری زن و مرد از 42 کشور جهان شرکت دارند. این مسابقات که قدیمی‌ترین رقابت‌های قرآنی در جهان اسلام به شمار می‌رود، به مدیریت مؤسسه توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) با شعار «قرآن کریم؛ زمینه‌ساز تعالی امت میانه‌رو» برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز روز سیزدهم جولای، برابر با 23 تیرماه، برگزار خواهد شد.

کد خبر 176422
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز