همشهری آنلاین: قاری ممتاز بین‌المللی کشورمان با اشاره به نتایج مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مالزی، تأکید کرد: باید این مسابقات بار دیگر در کشورمان توسط اساتید داوری شود تا از حق نماینده ایران دفاع کنیم.

قرآن

احمد ابوالقاسمی، قاری ممتاز کشورمان که به عنوان استاد همراه در کنار نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مالزی حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به کوالالامپور، با اشاره به نتایج این مسابقات گفت: از سال‌ها پیش پیشنهادی داده‌ام که امیدوارم سرانجام مورد بررسی قرار گیرد. در جمهوری اسلامی ایران قاریان کشورمان را تحت آموزش‌های مختلف قرار می‌دهیم، بعد این قاری براساس آن آموزش‌ها در مسابقات مختلف اما براساس آیین‌نامه آن کشورها تلاوت می‌کند.

وی اضافه کرد: به گفته استاد عبایی، ممکن است آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن در کشورهای مختلف دارای اشکالاتی باشد که باعث تضییع حق نماینده ایران شود که مصداق این مسئله امین پویا در مسابقات مالزی است.

این قاری برجسته کشورمان با اشاره به برخی اشکالات آیین‌نامه مسابقات مالزی اظهار کرد: به طور مثال در این مسابقات اگر یک قاری غلطی را چند بار تکرار کند، فقط یک بار از او امتیاز کم می‌شود که این اشتباه است.

ابوالقاسمی در ادامه تأکید کرد: باید بعد از پایان مسابقات، در داخل کشورمان یک‌بار دیگر این مسابقات را داوری کنیم و اساتیدی که برای امین پویا زحمت کشیده‌اند، براساس آنچه به وی آموزش داده شده، یکبار دیگر به وی و نماینده کشور مالزی امتیاز بدهند.

به گفته این قاری بین‌المللی کشورمان اگر این اقدام مورد توجه قرار گیرد به قاری اعتماد به نفس بالایی داده‌ایم وی می‌داند اگر در مسابقات حق او ضایع شده باشد، در داخل کشور گروهی هستند که به کار وی امتیاز می‌دهند؛ این کار باعث می‌شود قاری با اعتماد به نفس تلاوت داشته باشد.

وی تأکید کرد: من بعد از مسابقات مالزی به این فکر کردم که چرا باید این مسائل برای قاریان کشورمان پیش بیاید، تاکنون برای 6 یا 7 نفر از بهترین جوانان ایران در مسابقات مالزی این اتفاق رخ داده است که باید از آن‌ها دفاع کنیم.

ابوالقاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا امتیاز داوران به قاری مالزیایی واقعی بود، اظهار کرد: امتیازی که به وی داده شد، بسیار بالا بود. وی قرائت ساده و کلیشه‌ای داشت ولی به وی نمره بالایی داده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که من در این مسابقات شرک کردم نمرات در پایین‌تر از 90 بود ولی امسال شاهدیم که به نماینده میزبان نمره 95/33 دادند.

کد خبر 177337
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز