همشهری آنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه تعطیلی سفارت کانادا در تهران یک حرکت انگلیسی است، گفت: باید بر اساس اصل عمل متقابل کار مشابهی در مورد دیپلماتهای کانادایی از سوی وزارت امور خارجه انجام شود.

علاالدین بروجردی در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره اقدام کانادا برای تعطیلی سفارت خود در تهران، گفت: کشور کانادا روز گذشته با ارایه یادداشتی و با اعلام خبر تعطیلی سفارت خود در تهران فرصتی ۵ روزه به دیپلماتهای ایرانی برای خروج از این کشور داده‌اند که باید بر اساس اصل عمل متقابل کار مشابهی در مورد دیپلماتهای کانادایی از سوی وزارت امور خارجه انجام شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، کشور کانادا فرمانداری است که ملکه انگلستان حکم فرماندار آنجا را صادر می کند، تصریح کرد: این اقدام یک حرکت انگلیسی است که آنها بعد از قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران دنبال انجام کار مشابهی در کشورهایی هستند که در آنجا نفوذ دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد موضع منفی کانادا را در پی داشته است؛ چرا که سیاست دولت کانادا مخالفت با سفر دبیر کل سازمان ملل به ایران بود که صراحتا هم اعلام شده بود و تعطیلی سفارت کانادا در تهران یک حرکت انفعالی در برابر پیروزی دیپلماتیک ایران است.

وزارت امور خارجه کانادا در چارچوب همراهی با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای که به امضای وزیر خارجه این کشور رسیده است از تعطیل کردن سفارت خود در تهران خبر داد. این در حالی است که اردیبهشت ماه امسال سفارت کانادا در تهران بخش صدور ویزای خود را تعطیل کرده بود.

 

کد خبر 183874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز