همشهری آنلاین: ایرانی‌های مقیم کانادا در اعتراض به بسته شدن حساب‌های خود توسط بانک «تی‌دی» به بهانه تحریم اقتصادی ایران در مقابل این بانک تجمع کردند.

بانک تی دی

فارس به نقل از «دِ استار» نوشت: ایرانی‌های مقیم کانادا در اعتراض به بسته شدن حساب‌هایشان توسط بانک «تی‌دی» در مقابل این بانک تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، بیش از 40 نفر بعدازظهر شنبه با حمل تابلوهایی با این نوشته که «با ایرانی‌های مقیم کانادا مانند شهروندان درجه 2 رفتار نکنید» خارج از ساختمان این بانک تجمع کردند و سخنرانی‌هایی به زبان‌های فارسی و انگلیسی ایراد کردند.

گفته شده است در ماه می، ایرانی‌های مقیم کانادا در سرتاسر این کشور پیامی دریافت کردند که بانک «تی‌دی» این کشور حساب‌هایشان را به علت تحریم‌های اقتصادی کانادا علیه ایران مسدود خواهد کرد. این پیام به دست بسیاری از مشتریان ایرانی این بانک نرسیده است.

نیاز سلیمی یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراض گفت: بسیاری از این افراد که حساب‌هایشان مسدود شده است به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

سلیمی که خود حسابی در بانک «تی‌دی» ندارد به نحوه رفتار بانک در آگاه کردن مشتریان خود اعتراض کرده است. وی توضیح داد: مشتریان باید شخصا مطلع می‌شدند و بانک باید به آنها توضیحی مناسب برای این اقدام ارائه می‌کرد.

سلیمی تصریح کرد: ما خواستار یک راهکار هستیم تا افراد تحقیرنشوند و در شرایط سخت قرار نگیرند.

در اوایل ماه جاری نیز ایرانی‌های مقیم کانادا زمانیکه قصد داشتند کمک‌های خود را برای زلزله‌زدگان ایرانی ارسال کنند، دچار مشکل شدند. به آنها گفته شد به علت تحریم اقتصادی علیه ایران توانایی گشودن حساب بانکی ندارند و درعوض می‌توانند هدیه خود را به سازمان‌های کمک‌های بشردوستانه اهدا کنند که در بیشتر موارد امکان تعیین اینکه این پول به ایران می‌رود یا نه وجود ندارد.

کد خبر 182444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز