دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی وزیر کشور فرانسه به منظور حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از مقام خود استعفا داد.

به گزارش سی ان ان، پس از کناره‌گیری سارکوزی، فرانسوا باروان به عنوان وزیر جدید کشور فرانسه انتخاب شده است. باروان پیش از این در سمت وزیر سرزمین‌های ماورابحار فرانسه انجام وظیفه می‌کرد.

زاویه برتران وزیر بهداشت فرانسه که قرار است در ستاد انتخاباتی سارکوزی به عنوان سخنگو ایفای وظیفه کند، نیز از مقام خود در کابینه فرانسه کناره‌گیری کرده‌است. فیلیپ باس که پیش از این وزارت امور خانواده را عهده‌دار بوده جایگزین برتران در وزارت بهداشت خواهد شد.

پس از آنکه ژاک شیراک رییس‌جمهور فرانسه حمایت خود را در تاریخ 21 مارس سال جاری از نیکلا سارکوزی اعلام کرد، امید‌ها برای پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور افزایش یافته‌است.

سارکوزی که از طرف حزب اتحاد برای نهضت مردمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده‌است، هم اکنون در نظرسنجی‌ها با اختلاف اندکی از سگولن روآیال کاندیدای حزب سوسیالیست و فرانسوا بایرو کاندیدای راست میانه پیش است.

براساس آمار ارائه شده از سوی یکی از مؤسسات نظرسنجی فرانسه، سارکوزی، روآیال و بایرو تا کنون توانسته‌اند به ترتیب 29 درصد، 26 درصد و 22 درصد از حمایت مردمی را به خود اختصاص دهند.

ژان‌ماری لوپن کاندیدای راست افراطی، که در انتخابات سال 2002 توانست به همراه ژاک شیراک به دور دوم راه پیدا کند، نیز حمایت 12.5 درصد از مردم فرانسه را کسب کرده‌است.

انتخابات فرانسه در دو مرحله در 22 آوریل و 6 مه سال جاری با حضور 12 کاندیدا برگزار خواهد شد.[جزئیات موضوع]

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2002 فرانسه که در نوع خود بی‌سابقه توصیف شده بود، 16 کاندیدا حضور پیدا کرده‌بودند.

کد خبر 18317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز