همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی از سوی حزب محافظه کار حاکم فرانسه، رسماً به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد.

به گزارش ال موندو ،خبر کاندیداتوری سارکوزی در محل نمایشگاه‌ پاریس در ورسای صد روز پیش از برگزاری انتخابات در حضور جمع کثیری از هوادارانش اعلام شد.

سارکوزی در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، هدف خود از کاندیداتوری در انتخابات فرانسه را "متحد کردن فرانسویان "خواند. او در توضیح این مسئله گفت: فرانسه من، بدون استثنا به تمام فرانسویان تعلق دارد.

در این گردهمایی که به آن لقب کنگره حزب "اتحادیه‌ای برای نهضت مردمی"(UMP) داده شده و به ادعای حزب حاکم فرانسه 100 هزار نفر در آن حضور یافته بودند ،شعار انتخاباتی سارکوزی به این مضمون اعلام شد:"اگر همه با هم باشیم همه چیز امکان پذیر می‌شود.

در رای گیری داخلی حزب که با حضور 69.01 درصد اعضای حزب برگزار شد سارکوزی موفق شد 98.1 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و به عنوان کاندیدای بدون رقیب UMP پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بگذارد.

پس از آنکه کاندیداتوری سارکوزی قطعی شد او اعلام کرد برای ژاک شیراک رییس جمهوری کنونی فرانسه احترام قائل است و تصمیم وی را در مخالفت با جنگ آمریکا علیه عراق ارج می‌نهد.

سارکوزی این چنین اولین گام را برای حضور در انتخابات ماه آوریل برداشت. از هم اکنون پیش بینی می‌شود، رییس جمهوری آینده فرانسه با برگزاری دو دور انتخابات تعیین خواهد شد.

برهمین اساس گفته می‌شود برنده انتخابات فرانسه در رقابت میان نیکلا سارکوزی و سگولن روآیال از حزب سوسیالیست در دوم انتخابات مشخص خواهد شد.

کد خبر 13411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز