همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره مدیریت واحد شهری در تهران گفت: در برنامه سوم و چهارم توسعه قانون مدیریت واحد شهری مطرح شده است که بر اساس آن دولت باید تمام مسئولیتها و نهادهایی که شهروندان به صورت مستقیم با آن ارتباط دارند را رها کرده و مدیریت آن را به شهرداریها واگذار کند. حتی دورانی که بنده در وزارت کشور بودم این موضوع را پیگیری کردم و حتی طرحی را هم نوشتیم اما فضای اجرا آماده نشد.

مصطفی پور محمدی

به گزارش مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی با بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من باید هر چه سریع تر به اجرای این مهم اقدام کنیم هر چند در برنامه پنجم توسعه این ماده مهم دیگر تکرار نشد که باید از نظر حقوقی نسبت به تکرار نشدن این قانون توجه شود؛ این هم به آن دلیل است که دولت زیاد راغب به اجرای این قانون نبوده و در برنامه پنجم هم به آن اشاره نکرده است.

وی ادامه داد: وقتی در شهر بزرگی مانند تهران که مشکلات و آسیبهای اجتماعی مانند بیماران صعب العلاج، بیماران خاص، کودکان بی سرپرست، زنان بی سرپرست، فقرا، بی خانمانها، کودکان کار و خیابان، اعتیاد و... وجود دارد آیا به مسائل شهری بی ارتباط است؟ آیا شهردار که به زیباسازی شهر اهمیت می دهد در رابطه با کودکان خیابانی و متکدیان و معتادان مسئولیتی ندارد؟ آیا بودجه فرهنگی شهرداری تهران که بسیار زیادتر از برخی وزارتخانه و نهادهای دولتی است مسئولیتی در قبال آسیبها ندارد؟ پس بنده معتقدم در تمام شهرهای کشور باید این خدمات عمومی توسط خود مردم انجام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اینکه آیا ایجاد 11 فرمانداری در تهران به نوعی مبارزه با مدیریت واحد شهری است گفت: استانداری اصلا بیاید تعداد زیادی فرمانداری ایجاد کند ولی شهر و خدمات شهری تابع قوانین خود است و شهر شورا می خواهد و شورا هم شهردار انتخاب می کند.

کد خبر 168547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز