مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین همایش ملی مدیریت شهری خواستار تحول جدی در ساختار مدیریتی کشور شد.

محسن رضایی، در اختتامیه نخستین همایش ملی مدیریت شهری در افق چشم‌انداز 1404 با تاکید بر اینکه مدیریت شهری جدا از مدیریت کل کشور نیست، اظهار کرد: سیستم متمرکز دولت مانع از تحقق مدیریت محلی قدرتمند شده است. وی افزود: برای پیشرفت ایران باید دولت‌های ائتلافی و فدرال‌های اقتصادی موردتوجه قرار گیرد و مدیریت کشور به‌طور کل به تعمیرگاه برود.

وی با بیان اینکه حداقل تا 50 سال آینده دولت‌ها باید در ایران ائتلافی شوند، تصریح کرد: اینکه هرکسی سرش را پایین بیندازد، رای مردم را به دست آورد و دوستان خود را بیاورد، یک خیانت بزرگ به ایران اسلامی است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بحث فدرال‌های اقتصادی اشاره کرد و توضیح داد: مناطق ایران وضعیتی دارند که باید برنامه‌ریزی‌هایشان در سطح خود مناطق اتفاق افتد؛ یعنی تمام امور به شوراهای شهر و شهرداری‌ها محول شود.

رضایی افزود: دولتی که یک روز باید به فکر روسیه باشد، یک روز حزب‌الله و یک روز به مسائل هسته‌ای فکر کند، با این همه کار اساسی بیکار نیست که مسائل مربوط به آب، برق و گاز را اداره کند و بهتر است اینها را واگذار کند و حتی باید فدرال‌های اقتصادی به شکل محلی به‌وجود آید و خود مردم کشور را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای ایران شاهد انفجار بزرگی به لحاظ جمعیتی هستیم، تصریح کرد: سرعت انفجاری که در پیش داریم، باعث می‌شود سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی به‌وجود آید.رضایی گفت: از اقداماتی که 7-6 سال گذشته در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز از سوی مجریان انجام شده است، راضی نیستیم و امیدواریم طی 13 سال باقیمانده اهداف چشم‌انداز و آنچه از گذشته باقیمانده است را جبران کنیم.

اختصاص جایگاهی برای مدیریت شهری در دولت

محمدحسین مقیمی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی نیز در اختتامیه نخستین همایش ملی مدیریت شهری در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ گفت: همانگونه که در مجلس فراکسیون مدیریت شهری تشکیل شد باید در دولت نیز جایگاهی مشابه برای مدیریت شهری درنظر گرفته شود.مقیمی گفت: پس از تشکیل این فراکسیون ۴۴ طرح و لایحه در حوزه مدیریت شهری و روستایی در مجلس به تصویب رسید و تعامل مناسب بین مجلس و شهرداری باعث شد تا این دو نهاد به درک متقابل برسند و نتیجه آن تصویب قوانین حمایتی در حوزه شهری بود.

مقیمی با بیان اینکه دولت احساس مسئولیت کمی نسبت به شهرداری‌ها دارد، تاکید کرد: جایگاه مدیریت شهری در دولت به‌گونه‌ای است که دولت نمی‌تواند مشکلات این حوزه را رفع کند و بنابراین باید ابتدا جایگاه مدیریت شهری در دولت مشخص شود.

کد خبر 171489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز