5 روز بعد از آنکه پرسپولیس با نمایشی قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا الغرافه را در قطر شکست داد، مردان مصطفی دنیزلی امروز در هفته بیست و نهم لیگ برتر به مصاف داماش گیلان می‌روند.

فوتبال

تیم بدون شکست در لیگ قهرمانان که بنا به نتایج قابل‌قبول در این رقابت‌ها جان تازه‌ای گرفته، می‌خواهد ادامه بازی‌های لیگ را هم با پیروزی پشت سر بگذارد. این روزها پرسپولیس به قدری شرایط مناسبی پیدا کرده که مصطفی دنیزلی قول قهرمانی این تیم در فصل آینده را داده است.

سرمربی ترکیه‌ای پرسپولیس که در زمان حضورش در تهران، این تیم تقریبا شانس قهرمانی در لیگ یازدهم را از دست داده بود، اکنون به مسابقه‌های لیگ به چشم دیدارهای تدارکاتی مناسب می‌نگرد؛ مسابقه‌هایی که این تیم را برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آماده می‌کند و البته نیم‌نگاهی هم به کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده دارد.

پرسپولیس امروز مهرداد اولادی و علیرضا محمد را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد؛ 2 بازیکنی که نتوانستند برای این مسابقه شرایط لازم را به دست بیاورند. وجیه‌الله چشمه‌سری، پزشک پرسپولیس دیروز درباره وضعیت مصدومان این تیم گفت: «با توجه به بررسی‌های انجام شده قطعا در بازی مقابل داماش مهرداد اولادی و علیرضا محمد را در اختیار نخواهیم داشت. وضعیت مهدی مهدوی‌کیا نیز امشب (دیشب) مشخص خواهد شد تا ببینیم او شرایط بازی دارد یا نه.»

آخرین تمرین پرسپولیس ساعت 17 دیروز برگزار شد و این تیم امروز در ورزشگاه آزادی میزبان داماش است. پرسپولیس در حال حاضر با 38 امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفته و داماش با 33 امتیاز در جایگاه سیزدهم حضور دارد. داماش در اندیشه باقی ماندن در لیگ برتر است؛ تیمی که خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند و مهدی تارتار می‌گوید: «وضعیت تیم ما به‌گونه‌ای است که فقط به حفظ تیم در لیگ برتر فکر می‌کنیم و در این شرایط به فکر مذاکره با دیگر تیم‌ها نیستم و فقط می‌خواهم داماش در لیگ برتر ماندنی شود.»

سرمربی داماش درباره بازی با پرسپولیس اضافه می‌کند: «بازی بسیار حساسی برای ما و بازی سختی برای هر دو تیم است. وضعیت داماش در جدول خطرناک است. این مسابقه می‌تواند زیبا هم باشد زیرا هم ما و هم پرسپولیس برای برد به میدان می‌آییم و این می‌تواند به زیبایی‌های بازی اضافه کند. پرسپولیس کاملا متحول شده و در هر 3 خط تغییرات مثبتی داشته است اما داماش هم شرایط خوبی دارد.»

داماش با مشکلات مالی روبه‌رو است و این مسئله احتمالا روی عملکرد بازیکنان این تیم تاثیر می‌گذارد. البته تارتار تاکید می‌کند: «مشکلات مالی ما اصلا حل نشده و بازیکنان داماش ایثار می‌کنند. در این روزگار که همه به‌دنبال منافع خود هستند، بازیکنان داماش قبول کردند بدون دریافت پول تا پایان لیگ به خاطر مردم بازی کنند و این ایثار است و من ممنون آنها هستم.»

پرسپولیس در مسابقه رفت مقابل داماش 3 بر 2 پیروز شد؛ مسابقه‌ای که به‌دلیل برخی اتفاق‌ها با محرومیت طولانی‌مدت 2 بازیکن پرسپولیس همراه شد. شیث رضایی همچنان محروم است ولی محمد نصرتی امروز می‌تواند مقابل داماش قرار بگیرد.
پرسپولیس با حضور مصطفی دنیزلی متحول شده و بازیکنان این تیم امیدوار هستند که در بازی برگشت هم موفق ظاهر شوند. محمد نوری، هافبک پرسپولیس درباره دنیزلی می‌گوید: «شما بازی‌های الان ما را با بازی‌هایی که قبل از حضور دنیزلی داشته‌‌ایم مقایسه کنید. واقعا تیم ما خیلی بهتر بازی می‌کند، امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

به‌نظرم دنیزلی مربی‌ای است که مدیریت خوبی دارد و بازیکنان وظایفی را که بر عهده‌شان گذاشته می‌شود، به‌خوبی انجام می‌دهند. نوع برخورد دنیزلی با بازیکنان فوق‌العاده است؛ چه بازیکنانی که در میدان بازی می‌کنند و چه بازیکنانی که بازی نمی‌کنند، همه از کار کردن با دنیزلی راضی هستند و فقط اظهار امیدواری می‌کنند که این روند ادامه داشته باشد و بازیکنان بتوانند دستورات کادر فنی را در زمین اجرا کنند.»با وجود این، به گفته مهدی تارتار داماش در 4 بازی گذشته تنها یک گل دریافت کرده و آمار قابل‌قبول این تیم امروز می‌تواند نیمه تهاجمی تیم پرسپولیس را به دردسر بیندازد.

دنیزلی: پرسپولیس آسیا و لیگ برتر یکی است

مصطفی دنیزلی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل داماش گیلان در هفته‌ بیست و نهم لیگ برتر گفت: «پرسپولیس روند خوبی را آغاز کرده است و ما دوست داریم که در لیگ هم به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم. به همین خاطر با انگیزه مقابل داماش ظاهر می‌شویم؛ همان طور که در بازی مقابل نفت این کار را کردیم. بنابراین با وجود نتایج خوب در آسیا، در لیگ همچنان به‌دنبال کسب سهمیه هستیم. البته من قولی برای کسب سهمیه نمی‌دهم، اما تلاشم را می‌کنم.» او درباره میزان آمادگی بازیکنانی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی نکرده‌اند، گفت:

«هم بازیکنانی که در آسیا بازی می‌کنند و هم بازیکنانی که در لیگ برتر به میدان می‌روند، از نظر بدنی و تفکرات تیمی خیلی به هم نزدیک هستند. همه بازیکنان آماده‌اند و تنها در برخی جزئیات با هم اختلاف دارند. ما جام باشگاه‌های آسیا را با یکسری از بازیکنانی که در لیگ برتر نبوده‌اند شروع ‌کرده‌ایم. با این حال ارنج بازیکنان با توجه به تیمی که با آن بازی داریم، تغییر می‌کند، مثلا جواد کاظمیان در 2 بازی اول در آسیا در ترکیب ثابت بود، اما در بازی مقابل الغرافه از نیمه دوم به زمین آمد.»

دنیزلی درباره دیدار پرسپولیس مقابل داماش اضافه کرد: «من در حال حاضر از وضعیت تیم راضی‌ام، اشتباهاتی داشته‌ایم، اما سعی ‌کرده‌ایم که آنها را کمتر کنیم. در بازی امروز تفکرمان این است که سطح بازی‌مان را بالاتر ببریم و 3 امتیاز را کسب کنیم. الان به وضعیتی رسیده‌ایم که دیگر نباید برایمان مهم باشد چه بازیکن مصدوم یا محرومی داریم. مهدوی‌کیا و محمد همچنان مصدوم هستند، اما وقتی یک تیم بالاتر برود و به معنای واقعی تیم باشد، دیگر این مسائل نباید برایمان مهم باشد. در عین حال چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که همه بازیکنان آماده باشند.»

کد خبر 165227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز