دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس آمریکا در چارچوب تداوم سرکوب اعتراضات ضد سرمایه‌داری در این کشور، دست‌کم ۶ معترض جنبش تصرف در سان فرانسیسکو را دستگیر کرده است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، پلیس سان فرانسیسکو، این معترضان را که با اشغال بانک ولز فارگو خواهان پایان ایفای نقش این بانک در تخلیه و مصادره خانه‌های مردم بودند، دستگیر کرد.

تصرف کنندگان بانک ولز فارگو پیش از دستگیری با برپایی چادر و نصب پارچه ‌نوشته‌هایی خواهان ملاقات با جان استامپ، مدیر عامل این بانک شده بودند.

درهمین حال ۲ معترض جنبش تصرف نیز شنبه شب (۱۴ ژانویه، ۲۴ دی) در جریان یک راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز علیه پلیس، در مقابل سیتی هال در اوکلند دستگیر شدند.

معترضان با شرکت در این تظاهرات، اقدام پلیس آمریکا در سرکوب وحشیانه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز در سراسر این کشور را محکوم کردند.

در جریان این راه‌پیمایی ماموران پلیس به صورت پیاده و همچنین سوار بر ماشین‌های گشتزنی پلیس و ون‌های سفیدرنگ بدون علامت، از نزدیک به کنترل و نظارت بر معترضان پرداختند.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به تصرف وال استریت از ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در نیویورک و در اعتراض به توزیع نابرابر ثروت در آمریکا و نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ بر سیاست‌های دولت این کشور آغاز شد.

این جنبش در اعتراض به مشکلات مردم در رابطه با فقر، بی‎کاری، جنگ و زیاده‌خواهی شرکت‌ها تشکیل شد و اندکی پس از آن به صورت اعتراضات ضد سرمایه‌داری در سراسر آمریکا گسترش پیدا کرد.

با وجود سرکوب‌مخالفان و بازداشت معترضان به دست پلیس، دامنه جنبش وال استریت به بسیاری از شهرهای مهم آمریکا نیز رسیده است. این جنبش موجب برگزاری راه‌پیمایی‌های مشابهی در استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، ایرلند، پرتغال و سایر کشورها نیز شده است.

کد خبر 157417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز