پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پلیس امریکا با افزایش سرکوب تظاهرکنندگان ضدسرمایه‌داری، در سانفرانسیسکو و واشنگتن ۱۵۰ فعال را بازداشت کرده است

occupy

occupy

به گزارش پرس تی وی صدها تظاهرکننده جنبش اشغال وال استریت  در خیابان "k" در واشنگتن که به خانه مالکان شرکت‌های بزرگ لابی‌کننده در سیاست‌های امریکا مشهور است، تجمع کردند.

بیش از ۶۰ تن از این تظاهرکنندگان پس از این که در این خیابان دراز کشیدند و ایجاد ترافیک کردند، توسط پلیس بازداشت شدند.

این تظاهرکنندگان خواستار خاتمه نفوذ شدید پول در سیاست‌های امریکا هستند.

یکی از این تظاهرکنندگان در واشنگتن در این باره گفت: "ما بدین‌جا آمدیم تا به این حقیقت اعتراض کنیم که شرکت‌های طماع، فاسد و شیاد دارند کشورمان را از ما می‌گیرند."

یک گروه فعال سیاسی موسوم به "واشنگتن ما" متشکل از کارگران اتحادیه‌ها، فعالان ترقی‌خواه، و سازماندهندگان اجتماعی در حالی که دستانشان را به یکدیگر داده بودند میزبان هزاران تظاهرکننده از سراسر کشور در واشنگتن بودند.

این بازداشت­ها در واشنگتن ساعاتی پس از آن صورت گرفت که پلیس در سانفرانسیسکو اقدام به برچیدن بیش از ۱۰۰ چادر در یک اردوی "اشغال" کرد.

حداقل ۷۵ تن از صدها معترض در اردوگاه سان فرانسیسکو نیز بازداشت شدند. این اردو پس از برچیده شدن چادرهای معترضان در لس آنجلس و فیلادلفیا در هفته گذشته میلادی توسط پلیس، بزرگ‌ترین اردوی مقاوم "اشغال" به شمار می‌رفت.

در همین حال در بوستون، تظاهرکنندگان "اشغال" می‌گویند که با وجود مخالفت یک دادگاه با درخواستشان برای منع تخلیه تظاهرکنندگان از اردوی‌شان، چادرهایشان را تخلیه نخواهند کرد.

پلیس امریکا طی هفته‌های گذشته به چندین اردوی "اشغال" در شهرهای بزرگ به طرز وحشیانه‌ای حمله کرده، آن‌ها را برچیده و ده‌ها تن از معترضان را بازداشت کرده است.

جنبش وال استریت ۱۷ سپتامبر هنگامی آغاز شد که گروهی از مردم در مرکز تجاری نیویورک در اعتراض به نابرابری‌های گسترده و فساد در سطوح بالا، تجمع کردند.

با وجود مانع تراشی‌های پلیس و دستگیری‌های گسترده، جنبش "اشغال" اکنون به دیگر شهرهای بزرگ امریکا نیز رسیده است.

این جنبش همچنین الهام بخش تظاهرات و اعتراضات مشابه در کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال بوده است

کد خبر 153254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز