دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس آمریکا ۸ معترض را که در شهرهای اوکلند و شارلوت به جنبش سراسری ضد سرمایه‌داری موسوم به تصرف وال استریت پیوسته‌بودند، دستگیر کرده است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، روز شنبه (۷ ژانویه، ۱۷ دی) دست‌کم ۶ معترض آمریکایی که درشهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا در حال راه‌پیمایی علیه خشونت و بی‌رحمی پلیس بودند، دستگیر شدند.

قرار بود این راه‌پیمایی از میدان فرانک اوگاوا پلازا آغاز و به ساختمان اداره پلیس ختم شود. معترضان جنبش تصرف اوکلند در طول پاییز ۲۰۱۱ با برپایی اردوگاه در میدان فرانک اوگاوا پلازا، آن را تصرف کرده بودند.

با این حال در پی مداخله پلیس ضد شورش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، ادامه این راه‌پیمایی با اختلال مواجه شد.

به گفته فعالان، پلیس شروع به تعقیب و ضرب‌وجرح معترضان کرد. بر اساس گزارش‌ها، ماموران پلیس همچنین اقدام به شلیک گلوله پلاستیکی به‌سوی معترضان کردند.

بر اساس این گزارش، دو معترض دیگر نیز روز شنبه (۷ ژانویه، ۱۷ دی) در شهر شارلوت دستگیر شدند. این دو نفر از اعضای گروه موسوم به واکیوپای بودند؛ گروهی که با هدف احیا و تقویت جنبش تصرف در صدد راه‌پیمایی از واشنگتن دی سی (پایتخت آمریکا) به سوی آتلانتا است.

دیلان بزلی یکی از معترضان گروه واکیوپای در این خصوص گفت: احساس کردم که آن‌ها (معترضان) در حال از دست دادن انرژی‌اشان هستند و این جنبش به غیر از تصرف‌ها به چیز جدید دیگری نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی موسوم به Occupy-arrests.com، از زمان شروع اعتراضات علیه وال استریت در سپتامبرسال گذشته میلادی تا کنون، پلیس آمریکا دست‌کم ۵۸۶۱ معترض جنبش تصرف را بازداشت کرده است.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به تصرف وال استریت از ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در نیویورک و در اعتراض به توزیع نابرابر ثروت در آمریکا و نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ بر سیاست‌های دولت این کشور آغاز شد.

این جنبش در اعتراض به مشکلات مردم در رابطه با فقر، بی‎کاری، جنگ و زیاده‌خواهی شرکت‌ها تشکیل شد و گسترش پیدا کرد.

با وجود سرکوب‌ مخالفان و بازداشت معترضان به دست پلیس، دامنه جنبش وال استریت به شهرهای دیگر در سراسر آمریکا نیز رسیده است.

کد خبر 156712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز