همشهری آنلاین: عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان قاطعانه جریان فتنه را رد صلاحیت کند، گفت: مردم بدانند آنها هستند که باید با رای به اصلح، سقف صلاحیت‌ها را مشخص کنند.

آیت الله سیداحمد خاتمی در مراسم سوگواری اربعین حسینی(ع) که در صحن مطهر امام‌زاده حیدر(ع)  بهبهان برگزار شد با بیان اینکه ما و انقلاب مدیون سیدالشهدا هستیم، به تشریح این نکته پرداخت و گفت: استعمارگران در سال 1299 هجری شمسی، زمینه حکومت رضاخان قلدر را با نیت جارو کردن دین و ایجاد نظامی لاییک هم‌چون نظامی که در ترکیه به دست آتاتورک به وجود آوردند، فراهم کرده و به وی سه برنامه مبارزه با حجاب، مبارزه با روحانیت و مبارزه با عزاداری سیدالشهدا(ع) محول کردند.

وی افزود: در همین راستا، رضاخان در 17 دی سال 1312 بی حجابی را اجبار و چادر از سر زن‎ها کشید، از سال 1316 تا سال 1320 تمامی حوزه‎های علمیه کشور به جز حوزه علمیه قم را تعطیل و تبدیل به مدرسه دختران بی‎حجاب کرد و تمامی مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برچید.

به گزارش خبرگزاری فارس خاتمی تصریح کرد: اما مردم کشور، با هر سه برنامه به مبارزه پرداخته و با تقابل به آن، توانستند این استعمارگران را شکست دهند که یکی از راه‎های مبارزه آنان، برگزاری عزاداری امام حسین(ع)، پس از نماز صبح تا طلوع آفتاب بود.

وی یکی از زادروزهای انقلاب اسلامی را 15 خرداد 1342 دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) در روز عاشورای این سال در یک سخنرانی علیه جنایات رژیم شاه سخن گفت که باعث شد ماموران رژیم به صورت دزدانه و رندانه، امام را دستگیر و به زندان انداختند که این اتفاق باعث شد خیل عظیم مردم از شهرهای مختلف در 15 خرداد 42 که مصادف بود با 12 محرم 1380 قمری، به خیابان‎ها ریخته و خواستار آزادی امام شدند اما ماموران شاه با اعمالی وحشیانه به آنها حمله کردند.

خاتمی خاطرنشان کرد: انقلاب مدیون حسین فاطمه است، اگر روح عاشورایی در 15 خرداد نبود این انقلاب با این جلوه نور تشکیل نمی‎شد و به راستی که انقلاب 15 خرداد، انقلابی بسیار روشن بود.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه 19 دی 1356 تا پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 را یکی دیگر از زادروزهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: در این مقطع 13 ماهه، همه روزها، محرم و صفر بوده و در این میان از عاشورا به‌ عنوان یک سرمایه استفاده شد، در خطابه‎ها از روح، شور و نهضت حسینی گفته شد تا اینکه به برکت امام حسین(ع) و اداره انقلاب به دست سیدالشهدا(ع)، انقلاب عاشورایی ما پیروز شد.

هرکه با آل علی در افتاد ور افتاد

وی به هشت سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: شور حسینی در میدان‎های نبرد حق علیه باطل نیز موج زده و به فضل خداوند در مقاطع مختلف، این شور بیش از گذشته در میان رزمندگان نمود پیدا کرده و در واقع جبهه‎های ما را نیز سیدالشهدا(ع) اداره کرد.

خاتمی، پیروزی مردم در نهضت 15 خرداد، حفظ کشور از دست رضاخان، نهضت 15 دی، جنگ تحمیلی و مقاومت و ایستادگی کشور در پاسداری از انقلاب در مقابل فتنه‎گران سال 88 را مدیون امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: فتنه‎گران هشت ماه فتنه‎گری کردند، با نظام بازی کردند، گراها به دشمن دادند و آب به آسیاب آنان ریختند اما وقتی در روز عاشورا به پایکوبی پرداختند، با امام حسین درافتاده و هر کس که با آل علی درافتاد ورافتاد.

وی افزود: در آن روزها، خیابان‎های اصلی تهران، میدان جنگ بوده و فضای حاکم بر آنها، سخت‎تر از جنگ بود اما وقتی مردم دیدند که فتنه‎گران با امام حسین(ع) در افتاده‎اند، دیگر منتظر صدور بیانیه نشده و 8 دی به خیابان‎ها آمده و پس از آن حماسه 9 دی را آفریدند.

فتنه‌گران در حال تقلا برای انتخابات هستند

خاتمی تاکید کرد: البته این مرده‎های فتنه‎گر، در این فضای انتخابات در حال تقلای دوباره برای بلند شدن از جای خود هستند اما ما می‎گوییم که شما از سیدالشهدا(ع) سیلی خوردید و دیگر نمی‌توانید از جای خود بلند شوید.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: یک سازمان منحل شده بیانیه می‎دهد که ما انتخابات را تحریم می‎کنیم اما بدانید که شما برای ملت ایران عددی نیستید که تحریم کنید یا خیر و مردم شما را که هم‌چون یزیدیان هستید، حساب نمی‎کنند.

وی با بیان اینکه این تحریم، تحریم این دولت و آن دولت نبوده و مقابله با اصل نظام است، اذعان داشت: این اردوگاه همان اردوگاه فتنه 88 بوده و مسکن‎گزینان آن آمریکا و اوبامایی هستند که در آن مدت سه بار به صراحت از میرحسین موسوی حمایت کرد و این حمایت در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه بود که رئیس جمهور آمریکا سه بار از یک نفر حمایت کند.

خاتمی افزود: صهیونیست‎ها نیز در این اردوگاه هستند، نخست‌وزیر انگلیس نیز در طول یک ماه و از تاریخ 22 خرداد تا 22 تیر، هفت بار از فتنه‌گران حمایت کرد، وزرات خارجه انگلیس از 22 خرداد 88 تا فروردین 89، برای 29 بار از اغتشاشگران حمایت کرد، مطبوعات انگلیس نیز در این مدت 175 بار از این افراد حمایت کرده و سفارت انگلستان نیز به طور مستقیم در اغتشاشات دست داشت.

وی ادامه داد: سازمان جهنمی منافقین بارها از جریان سیاه که به غلط جریان سبز نامیده می‌شود حمایت کرد، نوه رضاخان قلدر، بیوه شاه معدوم، منکران وحی، منکران امام زمان(عج) و رقاص‎ها و رقاصه‎های فراری نیز به طور مکرر از این فتنه و عاملان آن حمایت کردند.

تکرار حماسه 9 دی در 12 اسفند امسال

خاتمی با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر شناختن حق اذعان داشت: باید به خوبی نگاه کنیم که چه کسانی در اردوگاه حق نشسته‌اند که در میان این اردوگاه می‌توان به مردم، ولایت و قریب به اتفاق خانواده‌های شهدا اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید دوباره بر برنامه‎ریزی سران فتنه برای انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: رژیم صهیونیستی همان اردوگاه باطل را دوباره باز‌سازی کرده و می‌خواهد همان بساط را راه بیاندازد اما از پیش می‌گوییم که شکست آنها حتمی بوده و خود نیز این را می‎دانند.

وی خاطرنشان کرد: به فضل خداوند، مردم ما در 12 اسفند سال‌جاری، حماسه 9 دی را تکرار می‌کنند و در انتخابات پیش‌رو که دو قطب انقلاب و ضد انقلاب قرار دارد، قطعا انقلاب پیروز خواهد شد.

خاتمی با اشاره به اعلام نتایج تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ابراز داشت: هیئت‎های اجرایی کار خود را کرده‌اند و از هیئت‎های نظارت شورای نگهبان می‌خواهیم که یکی از محک‎هایشان، موضع کاندیداها در قبال فتنه باشد زیرا فتنه‎گران و حامیان آنها، به هیچ وجه شایستگی حضور در مجلس شورای اسلامی را نداشته و شورای نگهبان باید قاطعانه آنها را رد صلاحیت کند.

وی تصریح کرد: البته شورای نگهبان کسانی را که ابراز ندامت کرده‎اند تایید کند اما مردم بدانند که این شورا تنها کف صلاحیت را تایید کرده و آنها هستند که باید سقف صلاحیت‎ها را مشخص کنند.

خاتمی ادامه داد: باید به تعهد و تدین کاندیداها که از شاخص‎ترین آنها ولایت‎مداری است، نمره داده و پس از معدل‎گیری، به نمره برتر رای دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وظیفه شرعی داریم که برای ولایت‎مداری حساب ویژه باز کنیم زیرا ستون خیمه انقلاب نیز ولایتی است که در اوج عظمت، عزت و افتخار باشد.
وی افزود: نماینده‎ای را انتخاب کنید که اگر مقام معظم رهبری اشاره‎ای داشته باشد، بگوید از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن.

خاتمی در پایان با بیان مجدد این نکته که انقلاب و مردم ما مدیون اباعبدالله الحسین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: جوانان ما باید ارتباط خود را در این مجالس حفظ کنند زیرا این مجالس آنها را بیمه کرده و سیدالشهدا(ع) دست آنان را می‎گیرد.

کد خبر 157186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز