همشهری آنلاین: رییس مجلس خبرگان گفت: ان‌شاء‌الله حضور مردم در انتخابات خوب خواهد بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هرچه خارجی‌ها بیشتر فشار بیاورند حضور مردم بیشتر خواهد بود، زیرا احساس می‌کنند دشمن می‌خواهد وارد میدان شود و استقلال، آزادی و نظامشان را از بین ببرد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی صبح امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت حاج ملا علی کنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم در انتخابات بیایند و نمایندگانشان را انتخاب کنند و توجه کنند که اگر کنار بروند نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس نیز گفت: آنهایی که اسم نوشتند اگر تایید صلاحیت شدند، می‌آیند اما آن‌ها باید قبل از نام‌نویسی راه‌های خوبی انتخاب می‌کردند که نکردند.

مهدوی‌کنی همچنین در پاسخ به این پرسش که "آخرین پیام‌تان به جبهه پایداری چیست؟" گفت: توصیه ما این است که بیایند و با هم باشیم و اگر هم رقابت می‌کنیم، یکدیگر را خراب نکنیم.

رییس مجلس خبرگان در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه "چه نظری درباره بررسی صلاحیت‌ها دارید؟" پاسخ داد: ‌نظری در این مورد ندارم.

وی در ادامه، درباره علت کمرنگ شدن علاقه مردم به "وقف"، اظهار کرد: علت این است که در زمان پهلوی موقوفات را از بین بردند و به اطمینان مردم ضربه زدند. مردم اطمینان ندارند که ملک‌شان را وقف کنند. پهلوی‌ها تلاش داشتند روحانیت و وقف را که پشتوانه مالی برای کارهای فرهنگی بود، از بین ببرند.

مهدوی‌کنی افزود: به تدریج و با کار‌هایی که سازمان اوقاف انجام می‌دهد و همچنین با تشویق علما، باید این اعتماد به مردم بازگردد و سازمان اوقاف صداقت و درستکاری خود را نشان دهد، چراکه حافظ موقوفات است.

کد خبر 156957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز