همشهری آنلاین: پایگاه جامع اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما و مدیر و مدیران گروه‌های برنامه‌ساز این شبکه قرآنی روز گذشته 15 دی ماه راه‌اندازی شد.

علی دارابی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با ابراز خوشحالی از حضور در شبکه، با بیان این نکته که معرفت روشن بینانه، اخلاق فاضله و رفتار دین باورانه از جمله ماموریت‌های شبکه قرآن است، گفت: شبکه قرآن و معارف سیما یکی از مهمترین پایگاه‌ها و منبرها و مجرای انتقال معارف وحیانی و آسمانی است و به موازات آن انتظار می‌رود امید، آگاهی و نشاط معنوی از موضوعات مهمی است که در شبکه قرآن باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در این شبکه اخلاق، امید و آگاهی بیشتر باید مورد عنایت قرار بگیرد اضافه کرد: اخلاق هم در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی و سازمانی و اداری باید مورد توجه قرار بگیرد. امید به خدا که خود به خود اعتماد به نفس را تقویت می‌کند، همچنین امید به اجتماع و امید به زندگی نیز باید مورد توجه باشد.

آگاهی در بینش نگرش و روش باید مورد توجه قرار بگیرد. همه این‌ها باید در بستر دین، معرفت، شریعت و معنویت مورد توجه قرار بگیرد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه ما باید بدانیم چگونه هنر را در خدمت این معارف قرار بدهیم گفت: این چیستی‌ها و چگونگی‌ها را اگر ما بتوانیم بواسطه هنر نشر دهیم خیلی می‌توانیم موفق باشیم هرچقدر تکنیک‌های صدا و نور و غیره را بکار بگیرید و درست بکار بگیرید تاثیر گذاریش خیلی بیشتر خواهد بود.

هنر هنرمندان باید اینجا‌ها خودش را نشان دهد که هنرمندانه مفاهیم آیات قرآن را در اختیار مخاطب قرار دهند؛ در این صورت هنرمند به وظیفه انسانی و هنری خود عمل کرده است.

وی از مشارکت دادن آحاد مردم در برنامه سازی به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه‌ها نام برد و ادامه داد: مردم در تمامی امور معارفی حضور دارند در برنامه سازی‌ها هم باید نقش پررنگی را ایفا کنند.

نوآوری و خلاقیت و ابتکار در همه جا کاربرد دارد اما در برنامه سازی جایگاه ویژه ای دارد و باید به آن توجه خاص شود.

اگر برنامه ساز احساس بکند دچار کمبودهای احتمالی است باید با خلاقیت و نوآوری و شجاعت و جسارت خلاءها را پر کند.

موسوی مقدم اظهار داشت: هرجا احساس شد باید نکته و آموزه معارفی را بگوییم باید بگوییم. در شبکه قرآن باید جامعیت آن و همچنین نیازهای مخاطب مورد عنایت و توجه قرار بگیرد. امیدوارم با حضور برادر عزیز و ارزشمندمان جناب آقای گروسی که روحیه جوان و بانشاطی دارند یک تحول محتوایی در شبکه به وجود بیاید.

قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: سطح پوشش در سطح کشور باید مورد توجه قرار بگیرد به گونه‌ای که در کل ایران پوشش مناسبی داشته باشد و در سطح جهانی نیز مطرح شود. در این شبکه اگر بتوانیم آنچه که آموزه‌های دینی به ما گفته عمل کنیم این شبکه می‌تواند بدرخشد انشاءا... کمبود‌ها و مشکلاتی هم وجود دارد که به خواست خدا با همت و تلاش مرتفع خواهد شد.

حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به قائم مقام رئیس سازمان گفت: این سایت که با هدف ادای رسالت شبکه قرآن و معارف سیما در فضای مجازی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفته است، از بخش‌های اصلی چون کتابخانه، چند رسانه ای، لطایف و حکایت های قرآنی، پخش‌های زنده، سیره اهل بیت و قرآن، پرسش و پاسخ دینی، معارف در کلام، کودک و نوجوان، دعاهای قرآنی، اخبار، گفتگو، هنرهای اسلامی و ... تشکیل شده است.

دبیر شورای معارف سیما افزود: در این سایت، اخبار قرآنی و معارفی و برنامه‌های شبکه اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: در این پایگاه سعی شده است تا اغلب نیازهای معارفی و قرآنی مخاطبان در نظر گرفته شود، تا با رجوع به آن بتوانند احتیاجات خود را برطرف سازند.

وی ادامه داد: از دیگر بخش‌های این سایت قسمت «گفتگو» است که در آن با علما، قاریان، ذاکران، هنرمندان، مجریان، گزارشگران و در حقیقت هر کس که در عرصه قرآن و معارف فعالیت داشته باشد مصاحبه انجام گرفته و منعکس خواهد شد.

حسن گروسی گفت: در بخش «چند رسانه‌ای» که از بخش‌های مورد توجه ما است، سعی شده است تا در آن قابلیت‌های صوت، تصویر و عکس، در نظر گرفته شود. از جمله زیر مجموعه‌های این بخش می‌توان به صوتِ اذان‌هایِ پر اقبالِ پخش شده از صدا و سیما، که توسط قاریان و موذنان مشهور کشور خوانده شده، همچنین تلاوت‌های جذاب مجلسی، ترتیل‌های قاریان خارجی و داخلی، تواشیح و... اشاره کرد.

دبیر شورای معارف سیما ادامه داد: این سایت که بعد از مدت‌ها، تلاش دست اندکاران فنی و محتوایی شبکه، بر روی فضای مجازی قرار گرفته است، دارای بخش‌های جذابی است که هرکدام به نوعی می‌توانند بخش‌هایی از انتظارات مخاطبین را برآورده نمایند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان اظهار داشت: امیدواریم مخاطبین شبکه از این به بعد بتوانند از توان و قابلیت‌های بالای این پایگاه به نحو احسن بهره ببرند.پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما راه اندازی شد.

پایگاه جامع اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما و حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما روز گذشته 15 دی ماه راه اندازی شد.

کد خبر 156170
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز