همشهری آنلاین: فراخوان ششمین "منتخب نسل نو" با تمام فراز و نشیب‌هایش در حالی منتشر شد که قرار است نمایشگاه یکصد اثر این مسابقه از 12 اسفندماه در گالری‌های شیرین، هما و محسن برگزار شود.

به گزارش ایسنا، نسل نو طی پنج دوره‌ای که در قالب مسابقه پشت سر گذاشته به یک هم‌اندیشی تبدیل شده است.

این بار نیز در ششمین دوره از این مسابقه، آثار در دو مرحله گزینش و داوری خواهند شد و در مرحله آخر پنجاه منتخب به بخش پایانی می‌رسند.

منتخب نسل نو کماکان در حوزه نقاشی برگزار می‌شود،اما آثاری که با استفاده از مدیوم‌های دیگر و با تکیه بر بیان عرفی از نقاشی ارائه شوند، مورد ارزیابی هیات داوران قرار خواهد گرفت که البته نظر نهایی درباره این آثار توسط هیات انتخاب و داوری ارائه می‌شود.

بر اساس این فراخوان، امسال به دلیل محدودیت فضاهای نمایشی شهر تهران و مشکلات ناشی از آن ،یکصد اثر از پنجاه هنرمند در سه گالری هما،شیرین و محسن به نمایش درمی‌آید و علاوه بر آن کتابی نیز از دوره ششم توسط شرکت هنر معاصر به چاپ خواهد رسید.

"منتخب نسل نو" همچنین از تمام برگزیدگان پیشین این سالانه در عرصه هنر معاصر ایران درخواست کرده تا با عدم شرکت در این دوره، فرصت بیشتری برای دوستان جوان‌تر فراهم آورند.

بر اساس فراخوان ششمین دوره این مسابقه،هر هنرمند می‌تواند 3 تا 5 تصویر بر روی سی دی و با وضوح 300 dpiو با فرمتjpg به همراه دو نسخه پرینت در اندازه A4 به گالری ارائه دهد.

(بدیهی است کیفیت این پرینت‌ها در انتخاب نهایی موثر خواهد بود.)

نحوه و تکنیک ارائه اثر آزاد است،اما شرکت‌کنندگان باید بین 20 تا 30 سال سن داشته باشند.

اندازه آثار نیز در هر ضلع نباید کمتر از 50 و بیشتر از 200 سانتی‌متر باشد.

این در حالی است که حق هرگونه چاپ و نشر از آثار ارسالی برای منتخب نسل نو محفوظ است،اما آثار ارسالی نباید پیش از این در نمایشگاه دیگری نمایش داده شده باشد.

اثبات مالکیت و اصالت اثر تحویلی به سالانه منتخب نسل نو به عهده شرکت‌کننده است و آثار برای فروش ارائه و قیمت‌گذاری توسط منتخب نسل نو انجام خواهند شد.

در این فراخوان درباره شرایط قضاوت و داوری آثار آمده است:در مرحله نخست تصاویر و فایل‌هایی ارسالی مورد بررسی هیات انتخاب متشکل از پویا آریانپور، حامد صحیحی،علیرضا جدی ،محمدحسین عماد و احمد مرشدلو ، قرار خواهد گرفت و در مرحله دوم اصل آثار انتخاب شده در دور نخست مورد سنجش قرار می‌گیرد و یکصد اثر از پنجاه هنرمند به بخش نهایی نمایشگاه راه خواهد یافت.

هیات داوران متشکل از مژگان انجوی، هومن مرتضوی و حمید سوری نیز از میان آثار راه یافته به نمایشگاه 3 اثر برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

تحویل پرینت و سی‌دی آثار به گالری هما در تاریخ‌های 10،11 و12 دی‌ماه ساعت 11 تا 19 امکان‌پذیر است و انتخاب مرحله اول در تاریخ 14 دی‌ماه انجام می‌شود.

تحویل اصل آثار انتخاب شده در مرحله اول برای داوری مرحله دوم به گالری شیرین در تاریخ‌های 25، 26 و27 دی‌ماه ساعت 11 تا 19 انجام می‌شود و بازگرداندن آثار پذیرفته نشده و اعلام نتایج در تاریخ‌های 8،9 و10 بهمن از ساعت 11 تا 19 انجام می‌شود.

افتتاحیه نمایشگاه در سه گالری هما، شیرین، محسن در تاریخ 12 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 خواهد بود.

نشست و گفتگو در گالری محسن در تاریخ 15 اسفند از ساعت 18 تا 20 و مراسم اختتامیه و اعطای جوایز در گالری شیرین در تاریخ 19 اسفندماه از ساعت 19 تا 21 برپا می‌شود.

 

کد خبر 154719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز