سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین نقاشیخط‌های عنایت‌الله نظری نوری،از دوم دی در گالری شکوه به تماشای عموم گذاشته می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین،"غریب،اما آشنا"عنوان این مجموعه است که در آن 20 تابلوی تازه که همگی در سال‌جاری و با اکریلیک و مرکب کالیگرافی روی بوم خلق شده‌اند، ارائه می‌شود.

نظری نوری که متولد 1316 مجله سرچشمه تهران است، بیش از 50 سال است حضوری فعال در جامعه هنری دارد و علاوه بر خلق آثار نقاشیخط و آبرنگ،‌به عنوان کارشناس هنری، مقالات و سخنرانی‌های متعددی را تحریر کرده است.

او که در آثارش در آمریکا، سوئیس،‌ مالزی ... به تماشا درآمده است، می‌گوید: المان‌ها و نشانه‌های زیبایی‌شناسانه نقاشیخط‌های خود را از آیین‌های مذهبی و خاستگاه‌های اجتماعی وام می‌گیرد.

او خطوط و حروفش را برآمده از معماری تکایا و مساجد، فرم‌های علم و کتل و حرکات دسته‌های سینه‌زنی می‌داند و نقاشیخط را نفس تازه‌ای در خط و رنگ تعبیر می‌کند.

الله، صلوات،‌حروف ریتمیک فارسی و حرکات آزاد و رهای قلم که در کمپوزسیون‌های رنگین پرنشاط ارائه شده‌اند جزو خصوصیات تازه‌ترین آثار این هنرمند پیشکسوت است.

"غریب،اما آشنا" پنجمین نمایشگاه انفرادی نظری نوری در زمینه نقاشیخط ‌است که تا 7دی‌ماه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار در گالری شکوه واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی،‌ کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن کنند.

کد خبر 154391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز