پرسپولیس و استقلال18 آذر هفتاد و سومین دربی تهران را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد.

فوتبال

این دیدار در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار می‌شود و یکی از این دو تیم باید در پایان بازی با این جام خداحافظی کند. پرسپولیس در شرایطی نسبتا بحرانی پا به این دیدار می‌گذارد و گفته می‌شود درصورت شکست سرخ‌پوشان در این دیدار، حمید استیلی یا اخراج می‌شود یا استعفا خواهد کرد. در طرف مقابل، استقلال در بهترین شرایط ممکن و درحالی‌که با اقتدار صدرنشین لیگ برتر است، مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

آخرین رویارویی دو تیم در جام حذفی به 20 تیرماه سال 1378 بازمی‌گردد که پرسپولیس با برتری 2 بر یک به قهرمانی رسید و حالا پس‌از 12 سال دوباره دو تیم در جام حذفی برابر هم به میدان می‌روند. سرخابی‌ها تاکنون در 18 آذر سال‌های 1352 و 1356 برابر هم به میدان رفته‌اند که بازی اول با تساوی و دیدار دوم با برتری 2 بر یک سرخ‌پوشان همراه شده است و این سومین مسابقه دو تیم در روز 18 آذرماه است که در نوع خود رکوردی جالب در دربی‌های تهران محسوب می‌شود.

این برای چهارمین بار است که پرسپولیس و استقلال در آخرین ماه پاییز به مصاف هم می‌روند. در این ماه 3 پیروزی به نام پرسپولیس ثبت شده و یک بار هم دو تیم به تساوی رضایت داده‌اند.6 گل‌زده و 3 گل خورده هم کارنامه برتری سرخ‌پوشان در این ماه برابر آبی‌پوشان را تکمیل کرده‌ است. 18 آذر سال 1352، نخستین شهرآورد این ماه بود که با تساوی یک - یک به پایان رسید و همایون بهزادی برای پرسپولیس و علی جباری برای استقلال گل زدند. آخرین نبرد سرخابی‌های پایتخت در این ماه هم 17 آذرماه سال 1368 برگزار شد که پرسپولیس با تک‌گل رضا عابدیان، حریف سنتی‌اش را از‌پیش‌رو برداشت. از سوی دیگر در مجموع 72 نبرد تاریخ دو‌تیم، استقلال 23 بار و پرسپولیس 17 بار پیروز شده‌ و در 32 بازی دیگر دو تیم به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند.

وضعیت مصدومان

پرسپولیس در این دیدار 7 بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت که 4 نفر از آنها مصدوم هستند. وجیه‌الله چشمه‌سری، پزشک پرسپولیس درخصوص شرایط مصدومان این تیم می‌گوید: «وحید هاشمیان، حمیدرضا علی‌عسگری، علیرضا محمد و ابراهیم شکوری به دربی نمی‌رسند. غلامرضا رضایی هم به اردو می‌آید اما تکلیفش تا صبح جمعه مشخص می‌شود در ضمن علی کریمی هم برای بازی مشکلی ندارد.»

گفتنی است که جواد کاظمیان هم برای این بازی دواخطاره است و محمد نصرتی و شیث رضایی هم محروم هستند. استقلال هم جاسم کرار را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد، در ضمن خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان هم وضعیت آمادگی مبهمی دارند که البته آندو روز گذشته با استقلال تمرین کرد. اکبر رضایی پزشک استقلال در مورد وضعیت آندو می‌گوید: «مصدومیت همسترینگ سخت است؛ به‌خصوص در فصل سرما و بازی در زمین لغزنده که آسیب را بیشتر می‌کند البته اگر کادر فنی صلاح بداند، تیموریان را به این بازی می‌رسانیم.»

رضایی در مورد وضعیت حیدری هم حرف می‌زند: «او اکنون در تمرینات گروهی شرکت می‌کند اما بازی کردن حیدری در ابهام است و کادر فنی باید نظر نهایی را بدهد.»

نگران بدشانسی

استیلی در آستانه این بازی نگران این است که تیمش دچار بدشانسی شود. او می‌گوید: «نمی‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم اما این دربی باید یک برنده داشته باشد و ما دوست نداریم جام حذفی را پس از دیدارهای سختی مانند ذوب آهن از دست بدهیم. فقط به پیروزی فکر می‌کنیم و امیدوارم اسیر بدشانسی نشویم.»

او تاکید می‌کند: «نقاط ضعف و قوت استقلال را برای بازیکنان تشریح کرده‌ایم تا بتوانیم مقابل این تیم خوب و پرمهره به هدفمان برسیم. کارمان سخت است اما تمرینات خوبی داشته‌ایم و به این بچه‌ها اعتقاد قلبی دارم. فقط امیدوارم هواداران ما را تنها نگذارند.»

بهتاش فریبا، مربی استقلال اما در مورد دربی فردا می‌گوید: «شرایط این مسابقه ارتباطی به وضعیت دو تیم ندارد. هر تیمی می‌خواهد موفق شود باید به اعصاب و روان خود مسلط باشد و دستورات تاکتیکی مربیان را اجرا کند.»او در پاسخ به این سؤال که آیا در روش بازی استقلال تغییری ایجاد می‌شود، تاکید می‌کند: «استقلال در این مسابقه محتاط بازی نمی‌کند؛ هرچند که بی‌گدار هم به آب نمی‌زنیم. سعی می‌کنیم در همان ۹۰ دقیقه کار را تمام کنیم.»

کد خبر 153207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز