شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

رئال‌مادرید که هفته گذشته توانست به صدر جدول لالیگا برسد، امیدوار است با شکست اوساسونا در سانتیاگو برنابئو جایگاهش را حفظ کند.

فوتبال

با گذشت 10 هفته، سرانجام رئال و بارسا به رتبه‌های اول و دوم رسیدند و این به معنی شروع جدی رقابت‌ آنها برای قهرمانی است. البته رئال این صدرنشینی را به نوعی مدیون اوساسوناست که هفته گذشته لوانته را شکست داد تا صدرنشینی این تیم شگفتی ساز به پایان برسد. اوساسونا از 3 بازی قبلی 7 امتیاز گرفته و حریف آسانی برای مردان مورینیو نخواهد بود.

نکته مهم این بازی برگزاری آن در ساعت 12 ظهر به وقت اسپانیاست. لیگ اسپانیا تصمیم گرفته از این فصل یک بازی در هفته را در این ساعت برگزار کند تا بینندگان شرق آسیا بتوانند ابتدای شب آن را ببینند. به همین دلیل مورینیو برنامه آماده‌سازی‌ ویژه‌ای برای تیمش درنظر گرفته است. سرمربی رئال برای اینکه بدن بازیکنان به ساعت بازی عادت کند، تمرین تیمش را به ساعت 12 ظهر تغییر داد. بازیکنان 9 صبح دیدار هم به عادت روزهای بازی باید برنج، پاستا و جوجه و ماهی کباب بخورند.

نوری شاهین، خرید جدید رئال سرانجام آماده بازی شده و ممکن است برای نخستین بار در یک بازی رسمی با پیراهن این تیم به میدان برود. همچنین مصدومیت آربلوا و کونترائو  دو مدافع رئال هم برطرف شده است. خط دفاعی رئال در بازی‌های قبلی عملکرد خوبی داشته، به‌ویژه سرخیو راموس که در نقش دفاع میانی هم برای تیمش درخشیده است.

مورینیو اما ترجیح می‌دهد از کل تیم تمجید کند: «او در دفاع میانی خوب بازی می‌کند ولی این به کل بازیکنان برمی‌گردد که حریف را به‌خوبی پرس می‌کنند.»

مورینیو تصمیم گرفته از بن زما و هیگواین، دو مهاجم آماده تیمش یکی در میان استفاده کند و به این ترتیب امروز نوبت هیگواین خواهد بود که در ترکیب اصلی به میدان برود.

مندیلیبار سرمربی اوساسونا برای این بازی مهم غایبان زیادی دارد؛ سرخیو رودریگز، مدافع میانی مصدوم است و آلوارو کخودو، بال تیم که مقابل لوانته اخراج شد، اجازه بازی ندارد. رئال 25 امتیاز دارد و اوساسونا با 14 امتیاز در رده هشتم است.

آتلتیک بیلبائو - بارسا

در دیگر بازی مهم یکشنبه، بارسا شب سختی در ورزشگاه سن مامس دارد. بیلبائوی میزبان شروع خوبی نداشت ولی بازیکنان این تیم به‌تدریج با افکار مارچلو بی‌یلسا آشنا شدند و این تیم در 6 بازی قبلی‌اش شکستی نداشته است تا با 13 امتیاز به رده نهم صعود کند. بی‌یلسای آرژانتینی که علاقه زیادی به بازی تهاجمی مبتنی بر پاس‌های کوتاه و سریع دارد، روش بازی مستقیم بیلبائو را کاملا تغییر داده است. این تیم پنجشنبه شب در لیگ اروپا هم سالزبورگ اتریش را شکست داد تا به مرحله بعد صعود کند.

اسکار ده مارکوس، مهاجم بیلبائو تاکید می‌کند که تیمش ترسی از بارسا ندارد و آنها برای تساوی به زمین نمی‌روند. او درباره بازی می‌گوید: «این روزها ما مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریف داریم و دویدن با توپ آسان‌تر از دویدن بدون توپ است. در سال‌های اخیر ما در برابر بارسا همیشه عقب رفته‌ایم و امیدوارم این بار اینگونه نباشد. البته آنها سبک بازی خودشان را دارند و مقابله با آن آسان نخواهد بود.»

او با توجه به روند بدون شکست هفته‌های گذشته تیمش می‌گوید: «می‌دانیم که شکست دادن بارسا کار سختی است ولی نهایت تلاشمان را برای گرفتن 3 امتیاز انجام می‌دهیم. ما برای تساوی به زمین نمی‌رویم.» بارسا که با 24 امتیاز در رده دوم و در تعقیب رئال است، در این بازی نمی‌تواند امتیاز از دست بدهد.

امید اول این تیم برای پیروزی یک بار دیگر مسی خواهد بود که در 2 بازی متوالی مقابل مایورکا و ویکتوریا پلژن چک موفق به هت‌تریک شد. او درباره رویارویی با تیم بی‌یلسا می‌گوید: «او هرگز مربی من نبوده است ولی دوست می‌داشتم که کار با او را تجربه می‌کردم. او به خاطر کاری که در تیم ملی آرژانتین، شیلی و حالا بیلبائو انجام داده شایسته تقدیر است.» مسی این شایعه که به هم تیمی‌هایش وعده داده برای سومین بازی متوالی هت تریک کند را رد کرد.

کد خبر 150405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز